• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400062316899
  • خبرنگار : 71129

برگزاری رزمایش مشترک روسیه-بلاروس

برگزاری رزمایش مشترک روسیه-بلاروس

رئیس جمهوری روسیه پیش از انتخابات پارلمانی قریب‌الوقوع این کشور نظاره گر رزمایشی مشترک با بلاروس بود که نگرانی لهستان را به عنوان یکی از اعضای ناتو به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزمایش با عنوان "زاپاد-۲۰۲۱" با استفاده از سلاح واقعی تا روز پنجشنبه و در محل‌های مختلفی در روسیه و بلاروس که بخش‌هایی از آن نزدیک مرزهای ناتو است، ادامه می‌یابد. این رزمایش‌ها همچنین باعث هشدار از سوی کشورهای همسایه چون اوکراین نیز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، رزمایش‌های روز دوشنبه با تمرکز بر انجام یک حمله مقابله‌ای علیه دشمن صورت گرفت. در منطقه شمالگان، یگان شمالی ارتش روسیه و نیروی هوایی کشور حمله‌ای را در نزدیکی مرز با نروژ انجام دادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز گفته که این مانورهای نظامی مشترک با حضور ۲۰۰ هزار نیروی نظامی و ۸۰ هواپیما،‌ هلیکوپتر و قریب به ۳۰۰ تانک علیه دشمن خارجی نیست و آنها را واکنشی مسئولانه در برابر فعالیت‌های رو به رشد ناتو در نزدیک مرزهای روسیه و متحدانش دانسته است.

پوتین به همراه سرگئی شویگو، وزیر دفاع و متحد نزدیک سیاسی‌اش برای بررسی این مانورها به منطقه نیژنی نوووگرود در شرق مسکو رفت.

در روسیه قرار است ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی انتخابات پارلمانی برگزار شود. حزب حاکم روسیه متحد که حامی پوتین است احتمالا با وجود کاهش محبوبیتش باز هم می‌تواند پیروز شود.

ناتو که روسیه را به اعزام نیرو به مرز کشورهای عضو متهم کرده، می‌گوید از نزدیک و با دقت رزمایش‌های در جریان را رصد می‌کند. مقام‌های این ائتلاف نظامی هشدار داده‌اند که این مانورهای نظامی مشترک باعث افزایش خطر رویداد یا تصادفی می‌شود که می‌تواند به بحرانی منجر گردد.

در همین حال، وزیر خارجه لهستان نیز گفت: درحالیکه هر کشوری حق برگزاری رزمایش را دارد،‌ اما فقدان شفافیت،‌ فعالیت‌های ترکیبی و مانورهایی که مشخص نیست هدفشان چیست، باعث بروز نگرانی شده است.

وی ادامه داد: کشورهای عضو ناتو همگی در هوشیار هستند.

مسکو فقدان شفافیت در برگزاری این رزمایش‌ها را رد کرده و می‌گوید، به صورت داوطلبانه تمامی اطلاعات را درباره این مانورها منتشر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha