• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400062417722
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

جابجایی ۱.۸ میلیون تن کالا در لرستان

جابجایی ۱.۸ میلیون تن کالا در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در پنج‌ماهه نخست امسال، یک‌میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۹۸ تن انواع کالا توسط ناوگان باری استان جابجا شده است.

رضا عبدی ۲۳ شهریورماه، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه بالغ‌بر یک‌میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۹۸ تن انواع کالا در قالب ۱۴۶ هزار و ۴۹۳ فقره بارنامه توسط ناوگان باری لرستان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا و سه سالن اعلام بار در استان فعال است، افزود: تعداد ۹۶ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه ناوگان با عمر متوسط ۱۸/۱۷ سال و ۱۷ هزار و ۴۷۶ راننده در بخش حمل‌ونقل کالای لرستان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۱۰ هزار و ۲۴۰ دستگاه وانت‌بار با میانگین عمر ۹.۷۳ سال در حمل‌ونقل برون‌شهری کالای استان فعالیت دارند.

عبدی با اشاره به عملکرد استان در تسهیل فرآیند اعزام ناوگان به بندر امام خمینی (ره) اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت لرستان به‌عنوان اولین استان موفق به دریافت مجوز صدور بارنامه از مبدأ بندر برای ۷ شرکت حمل‌ونقل این استان شد که درنهایت تا پایان مردادماه، بیش از ۴۳۹۲ تن نهاده دامی در قالب ۱۷۴ سفر جابجا شد و به دست مصرف‌کنندگان رسید.

وی بیان کرد: در مجموع از ابتدای اعزام ناوگان تا پایان مردادماه، ۴۶۶۵ دستگاه ناوگان باری از استان به بندر امام اعزام شده است و این آمار تا ۲۲ شهریورماه به ۶۱۵۱ دستگاه افزایش یافته است.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه درپی پایش و به‌روزرسانی مستمر پوشش نرخ بارنامه و شناسایی مسیرهای فاقد نرخ، شاهد تداوم پوشش ۱۰۰ درصدی نرخ بارنامه در لرستان طی پنج‌ماهه امسال بوده‌ایم، افزود: با پیگیری و نظارت کارشناسان حمل‌ونقل کالا در سراسر استان، ۳۲۷ مورد تخلف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالا شناسایی و به کمیسیون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۴ (رسیدگی به تخلفات) ارجاع شده است.

عبدی از تمدید پروانه چهار شرکت حمل‌ونقل کالا خبر داد و ادامه داد: انجام ۱۲۹ مورد گشت کنترل دروازه‌ای ناوگان باری استان، ۲۳۰ مورد بازدید و کنترل شرکت‌های حمل‌ونقل، ۸ مورد بازدید از مراکز طب کار، برگزاری ۶۶ جلسه تخصصی با تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های ذی‌ربط و ۴ فقره بازدید از مراکز اسقاط خودرو بخش دیگری از عملکرد پنج‌ماهه امسال در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha