• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062417858
  • خبرنگار : 50093

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی:

اعمال قانون حدود ۷۰ هزار خودرو غیربومی از ابتداء شهریور

اعمال قانون حدود ۷۰ هزار خودرو غیربومی از ابتداء شهریور

ایسنا/خراسان رضوی جانشین رئیس پلیس‌راه‌ خراسان رضوی گفت: از ابتداء شهریور حدود ۷۰ هزار خودرو غیربومی توسط نیروهای پلیس‌راه و دوربین‌های نظارتی در جاده‌های استان اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان تغییر حجم سفرهای جاده‌ای در خراسان رضوی و مشهد اظهار کرد: از یکم تا ۲۲ شهریور نسبت به یکم تا ۲۲ مرداد ماه، میزان تردد در جاده‌های ورودی و خروجی مشهد، ۴ درصد کاهش و ۱ درصد افزایش داشته است. همچنین در خراسان رضوی شاهد کاهش ۴ درصدی سفرهای ورودی و ۷ درصدی سفرهای خروجی بوده‌ایم.

وی افزود: ترددها نسبت به ایام تعطیلی کشور در اوج پیک پنجم افزایش پیدا کرده، اما نسبت به مرداد ماه میزان ترددها در محورها تغییر چندانی نداشته و تعداد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های خراسان رضوی نسبت به سال‌های گذشته انگشت‌شمار است.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در خصوص میزان خودروهای اعمال قانون شده در همین بازه تاریخی خاطرنشان کرد: از ابتداء شهریور تا ۲۲ شهریور حدود ۳۱ هزار خودرو تذکر دریافت کرده، ۵۸۰۰ خودرو بازگردانده شده، بیش از ۵۸ هزار خودرو از طریق دوربین‌های نظارتی و حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ خوردو غیربومی توسط پلیس اعمال قانون شده‌اند.

عدم اعمال قانون خودروها در کمربندی‌ها مربوط به زمان تعطیلی است

قانعی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر سفر ممنوع است و اگر خودرویی بدون مجوز فرمانداری یا پلیس‌راه در جاده‌ها تردد داشته باشد، در صورت عبور از کمربندی و همچنین تردد در داخل شهر مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت. عدم اعمال قانون خودروها در کمربندی‌ها مربوط به بازه تعطیلی کشور در اواخر مرداد ماه بود که به خودروهای غیربومی مهلت بازگشت به شهر مبدا داده شده بود.

وی عنوان کرد: افرادی که از پلیس‌راه یا فرمانداری مجوز دریافت می‌کنند، احتمال اعمال قانون آنان از طریق دوربین‌های نظارتی وجود دارد، اما می‌توانند با مراجعه به واحد اجرائیات مرکز پلیس راهور استان در انتهای بلوار سرافرازان نسبت به حذف جریمه خود اقدام کنند.

حذف جریمه خودروها در صورت اثبات ضرورت سفر

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی بیان کرد: همچنین افرادی که موفق به دریافت مجوز پیش از سفر نشده‌اند، اگر بتوانند پس از بازگشت، ضرورت سفر خود را ثابت کنند جریمه آنان نیز حذف خواهد شد.

قانعی‌نژاد گفت: افرادی که ساکن مشهد و دارای پلاک غیربومی هستند، در صورتی که به دلیل تردد در حومه شهر اعمال قانون شده باشند، می‌توانند با مراجعه به دفتر پلیس‌راه خراسان رضوی واقع در شهرک ابوذر نسبت به حذف جریمه خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha