• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1400062418052
  • خبرنگار : 71021

مقررات فروش بلیت به مسافران اربعین

مقررات فروش بلیت به مسافران اربعین

آژانس‌های مسافرتی ملزم شده‌اند بلیت پرواز عراق در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه را فقط به مسافرانی بفروشند که برای اربعین در سامانه «سماح» ثبت نام کرده باشند.

به گزارش ایسنا، آژانس‌های مسافرتی در بخشنامه‌ای که به تازگی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده‌اند، ملزم شده‌اند فقط به مسافرانی که در سامانه سماح برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند بلیت بفروشند.

در این بخشنامه تاکید شده که با توجه به مصوبه ستاد اربعین درخصوص ضرورت ثبت‌نام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در سامانه سماح، از هرگونه فروش بلیت، خارج از فهرست اعلام‌شده در این سامانه که متعاقبا در اختیار شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی قرار می‌گیرد، خودداری کنند.

این بخشنامه همچنین یادوآور شده که بازه زمانی ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه برای سفر اربعین تعیین شده است.

همچنین تاکید شده که تصمیم درباره ثبت نام متقضایان و نحوه پیگیری امور اربعین توسط ستاد ملی اربعین گرفته شده و برنامه‌ریزی پروازها و شرایط سفر اربعین متعاقب آن اعلام می‌شود.

سقف قیمت بلیت پروازهای عراق در مناسبت اربعین از سوی سازمان هواپیمایی پنج میلیون تومان تعیین شده، اما با توجه به رعایت نشدن نرخ اعلام‌شده و پراکندگی قیمت‌ها که از ۱۰ میلیون تومان نیز فراتر رفته است، رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرده که اگر نرخ مصوب برای پروازهای عراق رعایت نشود با شرکت‌های هواپیمایی برخورد خواهد شد.

پیش ثبت‌نام اربعین از روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه آغاز شده و دولت عراق تا این لحظه با سفر ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده است. طبق مقررات دو کشور، تنها زائرانی امکان حضور در اربعین را دارند که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند، دو دز واکسن کرونا را زده و کارت واکسن معتبر داشته باشند، ویزای معتبر دریافت کنند، ویزای عراق در اربعین هزینه‌ای ندارد و رایگان است. عراق درحال حاضر فقط با سفر هوایی زائران موافقت کرده و تاکید داشته که ۷۲ ساعت پیش از پرواز تست منفی PCR همراه مسافر  باشد.

عراق سال گذشته مراسم پیاده‌روی اربعین را به شکل محدود و بدون حضور زائران خارجی برگزار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۱۸:۴۸

سلام بند بچه خوزستانم دو واکسن زدم در سامانه سماح ثبت نام کردم ولی هیچ پیام نیامده الان چی کنم تا به زیارت برم خواهش دارم کاری برای بنده مشتاق زیارت اربعینی امام حسین هستم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۲۰:۰۷

سلام شما باید در ادامه ثبت نام در همون قسمت پایین ۶۵ هزار تومان مبلغ هلال احمر را پرداخت کنید تا پیامک بیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۹ ۰۳:۴۴

اقا‌سلام‌علیکم‌من‌وقتم‌داره‌تمام‌میشه‌نمی‌دونم‌چکارکنم‌می‌خوام‌ثبت‌نام‌کنم‌سامانه‌سماح‌چکنمیبارمسدودیباردفاتر

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۳۰ ۱۶:۰۷

سلام . من یه دوز واکسن زدم .اگه راهی هست بگین ما هم ثبت نام کنیم. حسرت دلمون دوساله نشه حداقل