• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062418170
  • خبرنگار : 71594

درخواست نماینده ماکو از وزیر کشور برای انتخاب سریع تر استاندار آذربایجان غربی

درخواست نماینده ماکو از وزیر کشور برای انتخاب سریع تر استاندار آذربایجان غربی

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، محمد علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امرز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال سلطه گری که دستاوردی جز قتل و جنایت برای مردم افغانستان و شکست و سرافکندگی برای آمریکایی ها نداشته است. این نحو رفتار آمریکا با مردم افغانستان باید درس عبرتی برای ایادی و وابستگان آمریکا در منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای چپاول و غارتگری به منطقه آمده است، تصریح کرد: آمریکا برای فروش سلاح خود به بهانه ایجاد امنیت و برای دوشیدن گاوهای شیرده خود به منطقه آمده است. برای همگان روشن است که مبارزه با تروریسم و القاعده بهانه ای بیش نبوده و امیدوارم با جوشش انقلابی در مردم مبارز منطقه، در پرتو خون شهدا و شهید حاج قاسم، هرچه زودتر شر آمریکا از منطقه غرب آسیا به کلی کنده شود.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه اظهار کرد: با استقرار دولت انقلابی، مردمی و فسادستیز رئیسی، آرامش نسبی در جامعه ایجاد شده و مردم امیدوارند با استقرار دولت، افزایش سرسام آور قیمت ها نه تنها متوقف شود بلکه باید سیر نزولی پیدا کند، کما اینکه در مورد سیمان این اتفاق افتاده و مردم چشم انتظارند با انتخاب مدیران انقلابی در وزارتخانه ها، استانداری ها و فرمانداری ها شعارها و وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به تدریج تحقق عملی یابد.

علیپور در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مسئولان دولت گذشته بلاتکلیف و به شدت مستأصل هستند، تعیین تکلیف هرچه زودتر آنها ضرورت است.

وی در رابطه با استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: استان آذربایجان غربی با هر معیار و ملاکی که برای استانداری ویژه مد نظر است، قطعا در ردیف استان های ویژه قرار دارد. این استان از لحاظ ملاحظات جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، ترکیب جمعیتی و قومی استانی ویژه است و از رئیس جمهور می خواهم همانگونه که در مورد خوزستان و سیستان و بلوچستان عمل کردند، این استان را نیز به عنوان استان ویژه اعلام کند.

وی خطاب به وحیدی بیان کرد: وزیر کشور با سعه صدر و بررسی همه گزینه ها، استاندار انقلابی، کارآمد، توانمند و با گرایش اقتصادی و عمرانی برای استان حساس آذربایجان غربی انتخاب کند.

علی پور در ادامه از رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا، وزرای کشور، بهداشت و راه و شهرسازی و گمرک خواست که هرچه سریع تر تردد مسافری از بزرگترین مرز زمینی بازرگان و پلدشت را برقرار کنند. چون رئیس جمهور از ایجاد محدودیت برای مردم مرزنشین راضی نیست.

نماینده مردم ماکو در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به جهت خشکسالی کم سابقه، کشاورزان و دامداران این منطقه از بابت علوفه، نهاده های دامی و خرید تضمینی دام های تولیدی به شدت در مضیقه هستند که باید به داد آنها رسیده و آنها را دریابید، در غیر این صورت در سال آینده نمی توانند به حیات خود ادامه دهند.

علیپور در پایان گفت: از اقدامات اداره گاز شهرستان چالدران برای گازرسانی به روستاهای محروم منطقه که جهادی کار کردند، از مدیریت شهرستان و استان به لحاظ توجه ویژه و اقدامات موثری که انجام دادند تشکر می کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha