• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400062418241
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۴ شهریور

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۴ شهریور

موافقت با کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار/ بررسی گزارشی درباره وضعیت تبادل رمزارزهای جهان‌روا در کشور/ موافقت با واردات آزاد خودروی خارجی و... از جمله مهمترین اخبار امروز(چهارشنبه) بیست و چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه سید احسان خاندوزی به منظور دفاع از کلیات طرح صدور مجوزهای کسب و کار در صحن مجلس حاضر شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید براینکه بسیاری از فسادها، رانت‌ها، انحصارطلبی و امضاهای طلایی با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کاهش می‌یابد، بیان کرد: در سال مانع‌زدایی از تولید، تصویب طرح صدور مجوزهای کسب و کار پیام خوشی را از مجلس به فعالان اقتصادی مخابره می‌کند. بخش زیادی از فعالان اقتصادی منتظر تصویب این طرح و باز شدن غل و زنجیر از پای خود هستند.

نظرات مخالفان و موافقان کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

موافقان طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تاکید داشتند با تصویب این طرح موانع موجود بر سر راه جوانان متخصص و سرمایه گذاران برای آغاز فعالیت اقتصادی کنار رفته و مخالفان این طرح اصرار داشتند که تصویب آن منجر به تعدیل کارکنان دفاتر حقوقی شده و در این طرح از نظرات کارشناسان حقوقی استفاده نشده است.

پس از بررسی های مربوط به گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌وکار  در نهایت نمایندگان با ۲۰۳ رای با آن موافقت کردند.

پس از تصویب کلیات این طرح محمد باقر قالیباف تاکید کرد: تصویب طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌ و کار از هرگونه ایجاد انحصار جلوگیری کرده و یک رقابت جدی را در فضای کسب و کار به وجود می‌آورد.

ناطقین مجلس

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان بوشهر از عدم اشتغال جوانان مناطق صنعتی استان

رزمیان: مذاکره هیچ آورده‌ای جز اتلاف وقت ندارد

گلرو: رئیس جمهور توجه جدی به حوزه فرهنگ و آموزش داشته باشد

درخواست نماینده ماکو از وزیر کشور برای انتخاب سریع تر استاندار آذربایجان غربی

رسولی نژاد: دولت و مجلس برای رفع کسری بودجه در نیمه نخست سال قدم بردارند

***

در ادامه جلسه علنی امروز بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص رمزارزها و مبادلات آن در کشور در دستور کار قرار گرفت.

امیرحسین طیبی فرد معاون حقوقی و امورمجلس بانک مرکزی درباره این گزارش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: برخی کشورها این رمزارزها را به عنوان دارایی پذیرفته‌اند برخی درباره آن سکوت اختیار کرده‌اند و برخی هم آن را ممنوع اعلام داشتند. این رمزارز یک نوع دارایی است و کشورهایی که آن را به رسمیت شناختند آن را دارایی می‌دانند و از آن مالیات اخذ می‌کنند.

نظرات و تحیلیل های نمایندگان درباره گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تبادل رمز ارزهای جهان  در کشور را که در جلسه علنی مطرح شد،‌ می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دلخوش: مبادله رمزارزها باید تحت نظارت بانک مرکزی باشد

محفوظی: باید قانونی جامع برای ساماندهی رمزارزها وضع شود

محمدنژاد: استخراج رمزارزها تهدیدی بزرگ برای صنعت برق کشور است

محبی نجم آبادی از بازار رمز ارز برای عبور از تحریم ها استفاده کنیم

رحیمی مظفری: چین، کره و آمریکا رمز ارز را ممنوع کرده اند

آمادگی مجلس برای همکاری با دولت برای ساماندهی وضعیت کنونی رمزارزها

انتقاد رحیمی مظفری از بررسی نشدن گزارش رمزارزها در کمیسیون انرژی

پس از پایان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص رمز ارزها و مبادلات داخلی آن علی نیکزاد تاکید کرد: کمیسیون انرژی می تواند در خصوص مصرف برق رمز ارزها گزارشی تهیه و ارائه کند.

روز گذشته با تصویب مجلس، تبصره ای از طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی درباره تقویت منابع بانک کشاورزی به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی بیشتر ارجاع شد .

رییس مجلس در جلسه علنی امروز درباره وضعیت این تبصره گفت: با اصلاحیه کمیسیون کشاورزی، تبصره مربوط به کاهش نرخ سپرده بانک کشاورزی ارجاعی از صحن علنی حذف شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات مربوط به طرح ساماندهی صنعت خودرو، با واردات خودرو موافقت کردند.

در جریان بررسی ایراد شورای نگهبان در طرح ساماندهی صنعت خودرو،‌ سیدمصطفی میرسلیم با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست های تقویت تولید و پشتیبانی از آن، نتیجه آزاد شدن واردات خودرو را لطمه به تولید داخل عنوان کرد.

همچنین ۱۵۲ نماینده مجلس در بیاینه ای بر لزوم جلوگیری از واردات لوازم خانگی خارجی به خصوص دو برند کره ای تاکید کردند که متن این بیانیه توسط محسن دهنوی عضو هیات رییسه در صحن علنی قرائت شد.

در ادامه جلسه امروز،‌ نمایندگان در مصوبه ای دیگر مقرر کردند که  وزارت نفت می‌تواند در ۶ ماهه ابتدایی سال نسبت به اختصاص منابع مربوط به تأمین ماده اولیه قیر به پالایشگاه‌ها اقدام نماید.

همچنین علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس بیانیه مجمع نمایندگان استان‌های گلستان و کرمانشاه در انتقاد از افزایش قبوض مصرفی مشترکین برق قرائت کرد و گفت که نمایندگان در این بیانیه خواستار بررسی موضوع توسط وزارت نیرو شدند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نادران: دولت باید ضوابط قانونی در مذاکرات هسته‌ای را رعایت کند

پورابراهیمی: رئیس بانک مرکزی هر چه سریعتر معرفی شود

شادمهر: نسبت به کاهش قیمت قبوض و عدم قطعی آب و خاموشی های برق تدبیری کنید

ایزدپناه: رئیس جمهور هرچه سریعتر وزیر آموزش و پرورش را معرفی کند

محبی نجم آبادی: وضعیت کنونی صنعت خودرو اصلا قابل قبول نیست

درخواست اعظمی از شورای امنیت ملی برای آغاز مذاکرات و تعیین تکلیف برجام

ایزدخواه: وزیر کشور مشکل غرفه داران میدان تره بار اهواز را حل کند

نیکزاد: دولت هرچه سریع‌تر زلزله زدگان استان خراسان شمالی را اسکان دهد

محمدصالحی: تعلل در اجرای رتبه بندی فرهنگیان پذیرفتنی نیست

محمدنژاد: اگر از گردشگری دور بمانیم شاهد آسیب جدی خواهیم بود

فاضلی: اگر مشکل آب سراوان حل نشود، ۲۰۰ هزار نفر مهاجرت خواهند کرد

محمدی: وزارت نیرو به تخلفات انجام شده در خصوص حفر تونل «رابر»رسیدگی کند

انتقاد نماینده ملایر از مطلب منتشرشده پیرامون پرستاران این حوزه

یوسفی: زیارت اربعین نباید مخصوص افرادی باشد که توانایی خرید بلیت هواپیما دارند

***

محمد رشیدی عضو هیات رییسه مجلس موارد اعلام وصولی امروز از جمله طرح حذف تبصره ۲ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب ۲۱ آبان سال ۹۴ را اعلام کرد.

در پایان جلسه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس یکشنبه یازدهم مهرماه خواهد بود و مجلس در دو هفته آینده جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تشکیل جلسه نخواهد داد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha