• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062418330
  • خبرنگار : 71415

افزایش فشارهای مقام امنیتی هنگ کنگ بر انجمن خبرنگاران این دولتشهر

بعد از آنکه مسئول امنیتی ارشد هنگ کنگ انجمن صنفی مطبوعاتی اصلی این کشور را متهم به نفوذ به مدارس این کشور کرد، امروز چهارشنبه از این انجمن خواست فاش کند اعضایش برای چه کسی کار می کنند و چه تعداد از آنها دانشجو هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بعد از آنکه پکن سال گذشته میلادی به اعمال قوانین جامع امنیت ملی بر این مستعمره سابق انگلیس اقدام کرد، این اظهارنظرهای اخیر کریس تانگ، وزیر امنیت هنگ کنگ احتمالا نگرانی بر سر سرکوب جامعه مدنی در این دولتشهر آسیایی را افزایش می دهد.

تانگ در مصاحبه با نشریه موسوم به "تا کونگ پائو"، از نشریات حامی پکن که روز سه شنبه انتشار یافت اظهار داشته بود، انجمن خبرنگاران هنگ کنگ به مدارس نفوذ کرده تا دانشجوها را به عنوان خبرنگار جذب کند.

این انجمن در پاسخ به تانگ مشخصا به اتهام نفوذ اشاره نکرد اما گفت که تا امروز چهارشنبه دارای ۴۸۶ عضو بوده و از این میان ۵۶ تن دانشجو هستند. این انجمن فاش نکرد که اعضایش برای چه کسی کار می کنند.

تانگ امروز از اظهارات قبلی خود دفاع کرده و گفت که "تردیدهایی که بسیاری در جامعه در خصوص این انجمن مطبوعاتی دارند" را بازتاب داده است.

تانگ خطاب به خبرنگاران در خارج از ساختمان شورای قانونگذاری هنگ کنگ با اشاره به جزئیاتی درباره اینکه اعضای انجمن مذکور برای چه کسی کار می کنند گفت: من معتقدم اگر آنها علنا بگذارند مردم اطلاعات را بدانند، نام آنها را پاک می کند.

صنعت رسانه در هنگ کنگ از زمانی که پکن به اعمال قوانین امنیت ملی جدید در سال گذشته میلادی پرداخت دستخوش تغییرات عمیقی شده است.

جیمی لای، یکی از سرمایه گذاران مطرح حوزه رسانه هنگ کنگ و از منتقدان پکن در زندان به سر برده و منتظر محاکمه از بابت اتهامات مربوط به امنیت ملی است. نشریه دموکراسی خواه او موسوم به اپل دیلی در پی حمله پلیس به آن و بازداشت مقامهای اجراییی اش از جمله سردبیرش تعطیل شد.

در جریان یک سال گذشته ده ها گروه مدنی و حزب مخالف هنگ کنگ یا منحل شده یا فعالیتشان را محدود ساخته اند و بعضا تعدادی از اعضای آنها دستگیر شده و به زندان افتاده اند.

ماه جاری میلادی همچنین انجمن موسوم به انجمن حرفه ای معلمان هنگ کنگ که بزرگترین انجمن صنفی این دولتشهر است پس از آن که یک رسانه دولتی چین از آن به خاطر "سیاسی کردن" تحصیف انتقاد کرد، منحل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha