• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400062418484

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد

ایسنا/قم بنیاد روایت با بیان اینکه روایت گذشته و حال، سهم زیادی در ساختنِ روایت آینده دارد به تشریح برنامه‌های خود در هفته مقدس در استان قم پرداخت.

سید صدرا میرئی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و برنامه شب‌های پرستاره عنوان کرد: ما در بنیاد روایت حیات طیبه با رسالت‌های آرمانی و انقلابی، از گذشته با ارائه‌ برنامه‌ روایتگری حاج حسین یکتا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و به‌ویژه در شلمچه با برنامه‌هایی با عنوان شب‌های بله برون و در سال‌های اخیر با عنوان شب‌های پرستاره در گلزارهای شهدای تهران در تلاش بوده‌ایم با اتکا و دلگرمی به عنایت و نگاهی که رهبر عظیم الشانمان به این سبکِ روایتگری ایشان، با گفتارهای روایت گونه از انقلاب و دفاع مقدس، ذکر و نام و جان‌فشانی‌های ستارگان آسمان ایرانمان را بیش‌ازپیش زنده نگه‌داریم.

وی ادامه داد: این بار در کنار مسئولین امر در استان قم و باسعادت خدمت، در محضر و جوار مزار شهدای والامقام انقلاب اسلامی و لشکر ۱۷ علی ابن ابی‌طالب قم بالأخص سیدالشهدای لشکر ۱۷ شهید مهدی زین‌الدین در گلزار شهدای علی ابن جعفر در روزهای ۳۱ شهریور لغایت ۲ مهر (۳ روز اول هفته‌ دفاع مقدس و در راستای برنامه‌های هفته دفاع مقدس) با اجرای برنامه شب‌های پرستاره با روایتگری حاج حسین یکتا ادای به محضر این شهدا و مردم عزیز استان قم دین خواهیم کرد.

وی افزود: ازآنجایی‌که هیچ واقعه‌ای بی‌نیاز از روایت و هیچ روایتی هم بی‌نیاز از واقعه نیست و در این رویدادها است که ما محتاجیم به «روایتِ صادقانه‌ی وقایع» هستیم و امروز شاید بتوان گفت فراگیرترین و مستمرترین جنگ، «جنگِ روایت-هاست»، لذا برگِ برنده در دست آن جبهه‌ای است که حتی پس از فتح و پیروزی در جنگ‌ها تا روایت پیروزی را هم تمام نکرده، معرکه را پایان یافته نپندارد و از این روست که یک رزمنده پس از اینکه اسلحه را بر زمین گذاشت فورا باید قلم را بالا بگیرد و بیانش را برای ثبت و ضبط جزئیات ماجرا، به حرکت درآورد.

وی بابیان اینکه روایت گذشته و حال، سهم زیادی در ساختنِ روایت آینده دارد، گفت: همان‌طور که در فرمایشات رهبری دامت برکاته در بیانیه‌ی گام دوم فرمودند که؛ «برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به‌جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب باانگیزه‌ای قوی، تحریف و دروغ‌پردازی درباره‌ی گذشته و حتّی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه‌ی ابزارها برای آن بهره می‌گیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده‌نظامش نمی‌توان شنید.»

وی اظهار کرد: امسال در بنیاد روایت سعی بر این داشتیم که در امتداد روایت‌های کتاب مربع‌های قرمز و محتوای مربوط به شهدای استان قم، از ماه‌ها پیش بنای استوار و درخورشان شهدای استان قم و ملت عزیزمان را پای ریزی کنیم. در همین راستا هم کارگروه‌های تخصصی به فراخور نیاز جهت ارائه‌ محصولی ارزشی شکل گرفت.

وی ادامه داد: کارگروه محتواهای روایی که با ساختاری متشکل از محققین و پژوهشگران حوزه‌ی روایت، در مورد نقش استان قم در برهه‌های مختلف تاریخی بر اساس اسناد و روایت‌ها از ابتدا تا به امروز با محوریت انقلاب و دفاع مقدس به تحقیق و پژوهش پرداختند و محتوای موردنیاز را فراهم آوردند.

وی عنوان کرد: کارگروه هنری و بصری، روابط عمومی و زیرساخت‌های اجرایی به نحو احسنت به‌مرور از ماه‌ها پیش تشکیل شد و با پشتیبانی متولیان استانی در تمامی ارگان‌ها این مهم در تاریخ معین به سمع و نظر مردم عزیزمان در استان و همچنین درگاه‌های ارتباط جمعی ملی خواهد رسید و پوشش تصویری تخصصی و قابل پخش در بسترهای مختلف از تمهیداتی است که برای برنامه امسال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پخش زنده از شبکه‌های معظم ملی و استان‌های مختلف، پوشش صوتی برای پخش مستقیم از رادیوهای استانی و سراسری که به اطلاع خواهد رسید. (شبکه ۳ پنج‌شنبه و شبکه افق جمعه و شبکه استانی نور) و پخش در بسترهای موجود در فضای مجازی ازجمله مواردی هست که در هفته‌ آینده هم‌زمان با اجرا به موازات برنامه شب‌های پرستاره رو پوشش خواهند داد.

وی یادآور شد: در پایان به عنوان نماینده بنیاد روایت حیات طیبه از تمامی مدیران و مسئولین استان قم بالأخص بزرگواران حاضر در این جلسه کمال قدردانی و تشکر را داریم و امید داریم بتوانیم باهمت جوانان متخصص و متعهد برنامه‌ای وزین و درخورشان شهدای استان قم در درجه اولی و مردم عزیز ایران ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha