• پنجشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400062518701

با تخلفات زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی برخورد قاطعانه می‌شود!

با تخلفات زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی برخورد قاطعانه می‌شود!

ایسنا/قم مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم از پلمب دو واحد آلاینده در شهرک صنعتی سلفچگان خبر داد.

سید رضا موسوی مشکینی در گفت و گو با ایسنا، عنوان کرد: خط تولید آلاینده دو واحد صنعتی در شهرک سلفچگان قم پس از صدور اخطاریه های لازم، با هماهنگی و مساعدت مراجع قضایی پلمب شد.

وی افزود: این دو واحد ذوب فلزات و ریخته گری چدن در بخشی از خطوط تولید خود از فیلتراسیون لازم استفاده نکرده و فعالیت آنها منجر به آلودگی شدید هوا در این منطقه شده بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم ضمن اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست چندین بار از این دو واحد بازدید کرده و اخطاریه‌های لازم را برای آنان صادر کرده بودند، اظهار کرد: این دو واحد صنعتی در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشته و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده بود.

وی بر ضرورت رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی از سوی واحدهای تولیدی تأکید کرد و ادامه داد: بدون تردید برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار در کشورمان، نیازمند رعایت تمامی مؤلفه های زیست محیطی از سوی فعالان اقتصادی هستیم.

موسوی مشکینی با اشاره به حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست در راستای رونق تولید و کسب و کار در کشور تصریح کرد: به طور حتم با هرگونه تخلف زیست محیطی که طبیعت و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه کند، بر اساس ضوابط قانونی قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی در پایان ضمن توضیح اینکه همشهریان می‌توانند هرگونه شکایت و گزارش خود از تخلفات و آلودگی های زیست محیطی را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و ۳۲۶۰۲۹۸۱ در میان بگذارند، افزود: حفظ و حراست از محیط زیست باید یکی از دغدغه های جدی و اولویت های امروز مردم و مسئولان باشد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha