• پنجشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062519001
  • منبع : نمایندگی همدان

نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در همدان تاسیس می‌شود

نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در همدان تاسیس می‌شود

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از تاسیس نخستین بیمارستان دندانپزشکی کشور در همدان خبر داد و گفت: این پروژه در دست اقدام است.

دکتر رشید حیدری مقدم پنج‌شنبه ۲۵ شهریورماه در ستاد مدیریت کرونای استان همدان با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: استان همدان شرایط خاصی دارد و معمولا با توجه به شرایط استان، ۱۸ تا ۲۲ درصد بیماران ما از استان‌های همجوار هستند.

حیدری مقدم تصریح کرد: در  هشت سال گذشته تمام مراکز بهداشتی را به صورت کامل بازسازی و نوسازی کردیم و حداقل تا ۳۰ سال آینده نیاز به اقدام جدیدی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۸۲ تخت بیمارستانی و ۶۰ پایگاه سلامت داریم و از نظر توسعه زیرساخت در هشت سال گذشته، هر سال یک بیمارستان افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه پنج پیک سهمگین را در استان، مدیریت کردیم، توضیح داد: همه نیروهای خود را آموزش دادیم تا بتوانند بیماران تنفسی را مدیریت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، ادامه داد: ۱۰۳دستگاه دیالیز،شش دستگاه سی‌تی‌اسکن ، سه دستگاه MRI و ۶۷ دستگاه آمبولانس خریداری کردیم.

حیدری مقدم در رابطه با ظرفیت آموش مجازی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان، تنها مرکزی در ایران است که ظرفیت آموزش ۴۰۰ هزار نفر به صورت همزمان را دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی، موسسه اقتصادی است و اگر نتوان منابع را به درستی هزینه کنیم به مشکل بر می‌خوریم، گفت: از سه سال قبل ۶۵۰ دانشجوی خارجی داریم که سالانه دو میلیون دلار، دریافت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، اظهار کرد: از ظرفیت خیرین به شکل جدی استفاده کردیم و بیمارستان‌های قلب فرشچیان، کبودراهنگ و مرکز ام اس، خیر ساز هستند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان، از خیرین گرفتیم.

حیدری مقدم ادامه داد: در دو سال ۸۱ پروژه در ۷۰ هزار متر بهره برداری شده، پروژه‌هایی در دست اقدام داریم و قرار است برای اولین بار در ایران بیمارستان دندانپزشکی راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روند بیماری در استان، سیر نزولی دارد و ما در این پنج پیک کوچکترین هزینه‌ای برای مملکت ایجاد نکردیم در صورتیکه دومین استان درگیر بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، در رابطه با روند واکسیناسیون در استان، گفت: ۴۷ مرکز واکسیناسیون در استان وجود دارد و تاکنون ۵۱۴ هزار نفر حداقل دز اول واکسن، ۲۸۰ هزار نفر دو دز را دریافت کردند.

حیدری‌مقدم ادامه داد: ۹۵.۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال حداقل یک دز را دریافت کردند و ما توانستیم مرگ و میر را کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha