• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400062619269
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه بوشهر مطرح کرد:

وضعیت بحرانی آب استان بوشهر با وجود سند چشم‌انداز

وضعیت بحرانی آب استان بوشهر با وجود سند چشم‌انداز

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وضعیت آب شرب و کشاورزی استان با آنکه سند چشم انداز آب استان بوشهر سال‌ها پیش تنظیم شده است دارای شرایط مطلوبی نیست و مردم استان به شدت گله مند هستند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته اظهار کرد: یکی از اصول بنیادین شخصیت الهی انسان «تقوا رفتاری» است. «تقوا» به معنای منظومه رفتاری انسان بر مدار زندگی اسلامی بودن و پرهیز از ارتکاب حرام در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی انسان است.

وی ادامه داد: «تقوا» میزان رستگاری اخروی و سعادت دنیوی و معیار ارزش گذاری انسان در نظام آفرینش و نزد خداوند متعال است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: بی تردید اندیشه سیاسی و مدیریتی جهان استکبار دارای ابعاد گوناگون سوداگری و چپاول ثروت‌ها و تسلط همه جانبه به مراکز قدرت سیاسی جهان است که از سوی سران استکبار جهانی تنظیم می‌شود و اعمال می‌شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: به همین جهت لازم است دولت محترم با یک «دیپلماسی هوشمند، فعال و انقلابی» بر اساس عزت ایران و حکمت سیاسی و حفظ منافع و مصالح ملی دارای فعالیت‌های منطقه‌ای و جهانی شود. در این عرصه باید «دیپلماسی اقتصادی» بین‌المللی دارای سامان بخشی جدید و از ظرفیت‌های کشورهای دوست، همراه و خواهان تعاملات بازرگانی استفاده شود که می‌تواند حضور موثر در نشست سازمان همکاری شانگ‌های در تاجیکستان آغازی تحول آفرین در عرصه دیپلماسی جامع ایران در جغرافیای بین المللی باشد.

وی خاطرنشان کرد: سی و یکم شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. تاریخ ایران و جهان هیچگاه حماسه دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد. حمله ناجوانمردانه و ضد بشری حزب بعث عراق به ایران در آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی با اندیشه توهم‌آلود ضعف ایران در دفاع از خود برای تصرف برخی از مناطق کشور و براندازی نظام مقدس اسلامی توسط جهان استکبار برنامه‌ریزی شد و به دست بعثیان مزدور به اجرا درآمد و هر دو ملت مسلمان ایران و عراق را دچار چالش‌های فراوان کرد، ولی ایستادگی و جانفشانی و شهادت طلبی رزمندگان انقلابی ایران همچون کوهی مانع رسیدن به اهداف آنان شود و شکستی سخت به آن جنایتکاران داد و به همگان آموخت که حمله به ایران یعنی شکست مفتضحانه تجاوزگران. یاد و خاطره شهدا، امام شهدا و شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: وضعیت آب شرب و کشاورزی استان با آنکه سال‌ها تذکر داده می‌شود دارای شرایط مطلوبی نیست و مردم استان به شدت گله‌مند هستند. با آنکه سند چشم انداز آب استان سال‌هاست تنظیم شده است نباید وضعیت آب استان این گونه باشد. توجه به سند چشم انداز آب استان و تلاش جهادی و سرمایه‌گذاری لازم باید در این باره صورت گیرد تا استان بوشهر از این وضعیت بحرانی بیرون آید و به درجه مطلوب دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، صفایی بوشهری گفت: صمیمانه از گروه‌های جهادی مستقر در استان بوشهر که متشکل از جوانان عزیز است تشکر و قدردانی می‌نمایم. آن جهادگران در بدترین شرایط جوّی و امکاناتی در خدمت مردم محروم و نیازمند استان در دورترین نقاط هستند و مدرسه، منزل، مسجد و دیگر نیازمندی‌های آنان را تامین می‌کنند. همچنین از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پشتیبانی‌های لازم از این گروه‌های جهادی تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha