• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062719615
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد

کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد نسبت به سال ۹۸

کاهش ۳۶ درصدی پروازهای فرودگاه مشهد نسبت به سال ۹۸

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد از کاهش ۳۶ درصدی پروازها و ۵۶ درصدی جابجایی مسافر در فرودگاه مشهد نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸ خبر داد.

حسن جعفری در گفت‎‌وگو با ایسنا در خصوص کاهش میزان جابجایی مسافر و پروازهای فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان رضوی همگام با ستاد مقابله با کرونا در کاهش پروازهای داخلی و خارجی جهت قطع زنجیره‌ شیوع و انتقال بیماری کرونا، مدیریت اعزام و پذیرش مسافران و پروازها را به گونه‌ای پیش برده است که در مقایسه آماری ۵ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال ۹۸، با جابجایی یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۹ نفر کاهش ۵۶ درصدی در بخش جابجایی مسافر و در بخش نشست و برخاست ۱۸ هزار و ۹۳۰ پرواز نیز کاهش ۳۶ درصدی در بخش پروازها را تجربه کرده است.

سهم ۴۱ درصدی پروازهای مسیر مشهد- تهران در فرودگاه هاشمی‌نژاد

وی افزود: از ۱۷۱۶ پرواز داخلی انجام شده به ۳۲ مقصد داخلی توسط ۱۸ شرکت هواپیمایی، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- تهران با ۷۰۸ پرواز و جابجایی ۶۶ هزار و ۷۰۵ مسافر بوده است.

۲۶ درصد پروازهای بین‌المللی فرودگاه هاشمی‌نژاد در مسیر مشهد- نجف انجام شده است

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد خاطرنشان کرد: از ۱۹۰ پرواز خارجی انجام شده به ۱۲ مقصد خارجی که توسط ۸ شرکت هواپیمایی داخلی و ۷ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد- نجف با ۵۱ پرواز و ۶۳۵۱ مسافر بوده است.

۱۹ درصد پروازهای مرداد ماه با تاخیر انجام شده است

جعفری بیان کرد: مطابق آمار جمع‌آوری شده از ۱۹۰۶ پرواز خروجی که در مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام شده، ۳۵۴ پرواز با ۳۰ دقیقه تاخیر و یا بیشتر  انجام شده که معادل ۱۹ درصد کل پروازهای خروجی در مرداد ماه است و مجموع تاخیر پروازها به ۲۹ هزار و ۸۲۳ دقیقه رسیده است. می‌توان گفت که به طور متوسط پروازهای تأخیردار تقریبا با ۸۴ دقیقه تأخیر انجام شده است.

وی در خصوص علت تاخیر در پروازها ادامه داد: ۵۵ درصد عمده تاخیر پروازها به دلیل تاخیر در ورود پرواز، ۱۹ درصد مربوط به عملکرد شرکت هواپیمایی، ۱۴ درصد به دلیل نقص فنی و ۱۲ درصد باقی‌مانده به دلایل دیگر همانند مشکلات کِرو، هندلینگ کننده‌ها، مسافران و... بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص ساعت اوج پروازهای داخلی و خارجی تصریح کرد: ساعت اوج در پروازهای خروجی داخلی بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ با ۱۷۵ پرواز و ساعت اوج در پروازهای خروجی بین‌المللی بین ساعت ۳ تا ۴ بامداد با ۳۰ پرواز بوده است.

جعغری اضافه کرد: بیشترین فراوانی پروازهای داخلی در روز جمعه و بیشترین فراوانی پروازهای خارجی در روزهای شنبه و پنجشنبه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha