• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062719815
  • خبرنگار : 99999

هواپیماهای چینی وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند

هواپیماهای چینی وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شدند

یک روز پس از اینکه تایوان اعلام کرد ۹ میلیارد دلار برای تقویت هزینه‌های نظامی جهت مقابله با تهدید فزاینده از سوی چین اختصاص می‌دهد، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۱۰ هواپیمای جنگی چینی وارد منطقه پدافند هوایی این جزیره شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، تایوان که از سوی چین به عنوان بخش لاینفک این کشور محسوب می‌شود، به مدت یک سال یا بیشتر، از  ماموریت‌های نیروی هوایی‌ چین در نزدیکی خود و اغلب در قسمت جنوب غربی منطقه پدافند هوایی جزایر پراتاس شکایت کرده است.

وزارت تایوان گفت که آخرین ماموریت چین شامل شش "جی-۱۶"، دو "جنگنده جی-۱۱" و به همراه دو هواپیمای "ضد زیر دریایی و  شناسایی" بود.

وزارت تایوان افزود، تایوان هواپیمای رزمی خود را جهت هشدار به هواپیماهای چینی اعزام کرد. این در حالی است که سیستم‌های موشکی برای نظارت بر آن‌ها فعال شدند.

طبق اظهارات وزارت دفاع تایوان که بر روی نقشه نشان داد، جنگنده‌های چینی به نزدیکی جزیزه پراتاس پرواز کرده و هواپیماهای ضد زیر دریایی‌ و شناسایی به سمت کانال "باشی" که تایوان را از فیلیپین جدا می‌کند، پرواز کردند.

هیچ واکنش فوری از جانب چین شنیده نشد.

این رویداد درست زمانی اتفاق افتاد که تایوان بودجه نظامی خود را ۸.۶۹ میلیارد دلار به همراه موشک‌های جدید طی ۵ سال آینده برای تقویت نظامی علیه "تهدید شدید" از سوی چین، افزایش داد.

سو سنگ شنگ، نخست وزیر تایوان، در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که دولت باید تهدیدها را از سوی چین جدی بگیرد.
وی گفت: کمونیست‌های چین دائما در حال توطئه و دسیسه علیه ما هستند.

وی همچنین افزود: هزینه‌های دفاعی تایوان مبنی بر حفظ حاکمیت ملی و امنیت ملی است. ما تحت هیچ شرایطی کوتاهی نمی‌کنیم. باید تمهیدات لازم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم تا از بروز جنگ جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha