• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062719906
  • خبرنگار : 50184

معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه:

با گذشت 5 ترم چالش‌های کمتری در زمینه آموزش مجازی داریم

با گذشت 5 ترم چالش‌های کمتری در زمینه آموزش مجازی داریم

ایسنا/کرمانشاه معاون آموزشی دانشگاه آزاد استان کرمانشاه گفت: با گذشت پنج ترم از شروع آموزش های مجازی، اکنون چالش‌های کمتری در این نوع از آموزش داریم.  

دکتر رضا ابراهیم پوریان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی در ایران بود که پس از شیوع کرونا آموزش هایش را تعطیل نکرد، اظهار کرد: اواخر سال 1398 با شیوع بیماری کرونا همه فعالیت‌های حضوری در دانشگاه ها تعطیل شد، اما دانشگاه آزاد اولین دانشگاهی بود که بلافاصله پس از تعطیلی آموزش هایش را به شکل مجازی از سر گرفت.

وی افزود: با راه اندازی سامانه "وادانا" در دانشگاه آزاد آموزش های مجازی برای دانشجویان این دانشگاه آغاز شد، هرچند که در ابتدا باتوجه به جدید بودن این نوع از آموزش ها با چالش هایی هم مواجه بودیم.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه اضافه کرد: تا اساتید و دانشجویان به این نوع از آموزش ها عادت کردند، کمی طول کشید، اما درحال حاضر با رفع بسیاری از مشکلات سامانه شرایط بسیار بهتر شده است.

وی یکی از مهمترین مشکلات موجود پیش روی این نوع از آموزش ها را پوشش ضعیف اینترنت دانست و گفت: هرچند در دانشگاه آزاد برای تقویت سرورهای سامانه آموزشی و افزایش پهنای باند اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هنوز در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه صرفه جویی در وقت و هزینه را از مزیت های مهم این نوع از آموزش ها خواند و افزود: در این شرایط دانشجویان می توانند بدون مراجعه حضوری در هر مکانی و با هر ابزاری مانند کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن هوشمند در کلاس های درس حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی هم که دانشجو به هر دلیلی امکان حضور در کلاس را نداشته باشد، می تواند فایل ضبط شده کلاس را که روی سامانه قرار گرفته، دانلود کند.

ابراهیم پوریان با بیان اینکه تاکنون پنج ترم در دانشگاه آزاد کرمانشاه آموزش مجازی اجرا شده و برای مهر امسال هم احتمالا ادامه می یابد، گفت: در هر ترم تلاش کرده ایم تا با بروزرسانی ورژن های جدید برای سامانه نواقص و ایرادات آن رابرطرف کنیم، بگونه ای که استاد و دانشجو مجبور به استفاده از شبکه های مجازی دیگر مانند واتساپ و تلگرام برای آموزش نباشند.

وی در ادامه افزود: تاکنون بیش از 85 درصد از کلاس های دانشگاه آزاد کرمانشاه را در بستر آموزش مجازی برگزار کرده ایم و طبق اعلامی که اساتید داشته اند بصورت میانگین 50 تا 60 درصد از دانشجویان نیز در کلاس ها حضور داشته اند.  

معاون آموزشی دانشگاه آزاد کرمانشاه در خصوص گلایه برخی دانشجویان از کیفیت پایین آموزش برخی دروس در آموزش مجازی هم گفت: آموزش های مجازی برای برخی دروس عمومی مجازی که در آن مباحثه وجود دارد مناسب است، اما برای رشته های علوم پایه آموزش حضوری تاثیر بیشتری در یادگیری دانشجو دارد.

وی افزود: برخی از دانشجویان هم گلایه دارند که برخی اساتید تنها از روی رفع تکلیف در کلاس حاضر می شوند و تدریس می کنند که برای شروع آموزش ها شاید چنین مسئله ای بود، اما اکنون با گذشت پنج ترم دیگر این مساله را نداریم، چرا که کلاس هایشان رصد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha