• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400062719937
  • خبرنگار : 50184

به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه

همایش بین‌المللی "شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل" برگزار می‌شود

 همایش بین‌المللی "شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل" برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل با حضور میهمانان داخلی و خارجی طی روزهای ۳۱ شهریور و اول مهر به شکل وبینار در این دانشگاه برگزار خواهد شد.  

دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در نشست خبری امروز(۲۷ شهریور) بااشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری همایش بین المللی "شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل"، اظهارکرد: این همایش همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، ۳۱ شهریور در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی آثار و تبعاتی فراتر از مرزهای کشور داشت و همین مسئله دانشگاه رازی را برآن داشت که همایش ویژه ای در سطح بین المللی برای تکریم این شهید شاخص برگزار کند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: شهید سلیمانی شخصیتی بود که بصورت ویژه مورد هجمه استکبار جهانی قرار داشت و با طراحی و برنامه ریزی سردمدار استکبار جهانی یعنی آمریکا به شهادت رسید.

وی شهید سلیمانی را نماد وفاق ملی و تامین امنیت کشور و منطقه دانست و افزود: مردم ایران به خوبی ایشان را می شناسند و تکریم می کنند و قدردان جانفشانی این شهید والامقام در مسیر امنیت کشور هستند.

اعلمی آل آقا اضافه کرد: باتوجه به حضور شهید سلیمانی در خارج از مرزها و استکبارستیزی که داشتند، نیاز بود که در مجامع بین المللی شخصیت و ویژگی های این شهید والامقام مورد کنکاش قرار گیرد، بنابراین برگزاری این همایش را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای برگزاری این همایش از بهمن سال گذشته شروع شد، اظهار کرد: طی این مدت پنج پیش نشست همایش را با حضور شخصیت ها و صاحب نظرانی از کشورهای مختلفی همچون ترکیه، ژاپن، یمن، سوریه، آفریقای جنوبی و ... برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه عنوان کرد: شهید سلیمانی و عرصه بین الملل، شهید سلیمانی و جهان اسلام، شهید سلیمانی و محور مقاومت، شهید سلیمانی و حوزه و دانشگاه و شهید سلیمانی و دانش، معرفت، بصیرت و سبک زندگی پیش نشست هایی بوده که طی ماه های گذشته برای این همایش برگزار شده است.

وی تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را ۶۰ مقاله اعلام کرد و گفت: این مقالات به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هستند و ۲۰ مقاله آن از دانشمندان و صاحب نظران غیرایرانی است که از مجموع ۶۰ مقاله چهار مقاله  به عنوان مقالات برگزیده همایش ارائه خواهد شد.

اعلمی آل اقا با بیان اینکه این همایش روز ۳۱ شهریور با سخنرانی آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آغاز خواهد شد، گفت: در این مراسم صاحب نظرانی از خارج از کشور، استاندار کرمان، فرماندهان نظامی، همرزمان شهید و احتمالا برادر شهید نیز سخنرانی خواهند کرد.

وی از همکاری تعدادی از دانشگاه های کشور در برگزاری این همایش خبرداد و گفت: دانشگاه ارومیه، الزهرا(س)، امام حسین(ع)، شهید چمران، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) حوزه علمیه و ... از جمله دانشگاه هایی بوده اند که در برگزاری این همایش با ما همکاری داشته اند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بااشاره به تلاش برای ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش در دانشگاه رازی، اعلام کرد: امیدواریم با انجام این کار بتوانیم با روشنگری و معرفی ابعاد مختلف این شخصیت بارز و اثرگذار در صحنه انقلاب به نسل جوان گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha