• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400062720020
  • خبرنگار : 50310

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس مطرح کرد:

عدم توسعه مراکز آموزش عالی، ظلم تاریخی به لرستان

عدم توسعه مراکز آموزش عالی، ظلم تاریخی به لرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ظلم‌هایی که به استان شده عدم توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها و مناطق محروم بوده است.

دکتر یحیی ابراهیمی، امروز شنبه، ۲۷ شهریورماه، در دیدار با رئیس دانشگاه لرستان، اظهار کرد: ما در استان نیروی انسانی و هم منابع خدادادی داریم که باید بررسی کنیم که چرا توسعه نیافته هستیم.

وی ادامه داد: براساس روال گذشته  یکی از ظلم‌هایی که به استان شده عدم توسعه مراکز آموزش عالی در شهرستان‌ها و مناطق محروم بوده است، به‌عنوان مثال استان فارس ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی دارد و در زمان توزیع اعتبار براساس تعداد دانشگاه‌ها انجام می شود.

ابراهیمی عنوان کرد: اولین درخواست ما از وزارت بهداشت این است که یک دانشگاه علوم پزشکی به بروجرد اختصاص بدهند چراکه ظرفیت این امر را دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی‌از قول‌هایی که از وزیر علوم گرفتم این بود که توسعه آموزش عالی باید در مناطق محروم باشد، عنوان کرد: وقتی می‌گوییم آموزش عالی الشتر به دانشگاه تبدیل شود ابتدا باید یک سری زیرساخت‌ها آماده شود، اولین شرط این است که ما سه دانشکده مستقل داشته باشیم.

وی ادامه داد: لابی‌گری‌های غیرمنطقی و ایجاد امکانات غیرکارشناسی در خیلی از مناطق و شهرستان‌ها باعث به وجود آمدن این شرایط شده است، ما نیامدیم کارشناسانه و براساس زیرساخت‌ها برخورد کنیم و لابی‌گری‌ها باعث شده الان خیلی از جاهایی که در کشور مانند لرستان از ریل توسعه خارج شوند.

ابراهیمی بیان کرد: نگاه توسعه محور نداشتیم بنابراین باید در برخورد با مشکلات به شکل منطقی و براساس مسائل علمی پیش برویم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی‌از قول‌هایی که وزیر علوم دادند توسعه آموزش عالی در مناطق محروم است، از طرفی دیگر باید قبول کنیم که باید زیرساخت‌ها را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: منطقی‌ترین راه این است که تلاش کنیم از هدر رفت منابع جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم، آیا در شهر کوچکی مانند الشتر که دانشگاه آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی و آموزش عالی داریم و همه در یک رشته فعالیت دارند این مهم منطقی است؟

ابراهیمی بیان کرد: تنها راهی که بتوانیم آموزش عالی را در مناطق محروم گسترش دهیم ابتدا باید تبدیل به مجتمع آموزش عالی شود و بلافاصله چند دانشکده تخصصی ایجاد می‌کنیم و بعد می‌توانیم دانشگاه آموزش عالی را داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اگر مجتمع‌های آموزش عالی مستقل باشند ابلاغ توسط وزیر صادر می‌شود و اعتبارات ابلاغی را دیگر نمی‌توانند جا به جا کنند.

وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم که دانشکده‌ها را افزایش دهیم و از این دو ظرفیت استفاده کرده و به نفع مردم بهره‌برداری کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: مسائل آموزشی و توسعه آموزش‌های عالی یکی از اولویت‌های من است چون احساس می‌کنم که ظلمی که در حق لرستان شده این است که تعداد مراکز مستقل آموزش عالی ما زیاد نیستند و اعتباراتی که از سازمان برنامه اختصاص داده می‌شود سازمان‌های مستقل اعتبار بیشتری را  دریافت می‌کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مسئولان درگیر شدیم که گفتند پروژه جدید شروع نکنید و پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانید، این موضوع ظلم در حق جاهایی است که هنوز پروژه‌ای را شروع نکردند. شهرستان‌هایی مانند سلسله و دلفان که اصلاً پروژه‌ای ندارند چه کنند؟ باید بمانند کل کشور پیشرفت کند که آن زمان تازه برای آن پروژه جدید تعریف کنید.

وی تصریح کرد: پیگیر هستم این قوانین که براساس نظر شخصی افراد بوده را حذف کنیم، ما نیز هرجایی ورود کردیم توانستیم مسیر را عوض کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha