• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400062720102

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی مطرح کرد:

نقش مهم رسانه‌ در تحقق جایگاه حرم سوم/سند جامع حرم شاهچراغ(ع) تدوین شود

نقش مهم رسانه‌ در تحقق جایگاه حرم سوم/سند جامع حرم شاهچراغ(ع) تدوین شود

ایسنا/فارس تولیت حرم احمد بن موسی(ع)، رسانه را ابزار فرهنگی و اصلی کار حرم مطهر عنوان و اضافه کرد: رسانه‌ها در تحقق جایگاه حرم سوم نقش مهمی دارند و می‌توانند این مفهوم و جایگاه را در کشور و جهان اسلام مطرح کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری شنبه ۲۷ شهریور در نشست‌ هم‌اندیشی با خبرنگاران که به همت سازمان بسیج رسانه تشکیل شده بود، گفت: اگر بخواهیم سومین حرم اهل بیت(ع) به جایگاه اصلی خود برسد این مهم با کمک رسانه‌ها محقق می‌شود و برای اعتلای نام سومین حرم اهلبیت راهی جز همکاری با رسانه‌ها وجود ندارد.

او با اشاره به نقش رسانه‌ها در تعیین سرنوشت جوامع بشری، افزود: در عصر کنونی باید از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای استان استفاده شود و در این زمینه افرادی که مدعی انقلابی گری و ارزش‌های الهی هستند وظیفه سنگین‌تری نسبت به بقیه به دوش دارند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: جایگاه رسانه‌ها در جامعه همیشه جایگاه مهمی بوده به گونه‌ای که می‌توان از آنهابه عنوان چشم و چراغ جامعه یاد کرد، چرا که رسانه‌ها در حقیقت ترسیم کننده مسیر کلی جامعه بشری هستند.

کلانتری، جنگ امروز بشر را جنگ رسانه‌ها دانست و افزود: سرنوشت بشر را همین رسانه‌ها رقم می‌زنند و جایگاه رسانه‌ها در جامعه اینقدر بالاست که فعالان اقتصادی حاضر هستند بخش زیادی از بودجه خود را صرف تبلیغات و همکاری با رسانه‌ها کنند.

او ادامه داد: اهمیت رسانه‌ها در حدی است که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل از همان ابتدای کار خود اصلی ترین رسانه‌های دنیا را در اختیار گرفته‌اند و برای نابود کردن دیگر قدرت از این ظرفیت نهایت استفاده را می‌برند.
 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین با اشاره به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی، بیان کرد: قدرت‌های استکباری ناتوی فرهنگی را برای این منظور درست کردند که با ائتلاف رسانه‌ها یک ابرقدرت را نابود کنند که موفق هم شدند.

کلانتری با بیان اینکه همان قدرت‌ها امروز هم از تمام ابزار و قدرت خود استفاده می‌کنند تا یک حقیقت را باطل جلوه دهند، گفت: می‌خواهند شهید را جای جلاد بگذارند و حقایق را وارونه جلوه کنند بنابراین رسانه را نباید دست کم گرفت که البته رسانه شامل هر آن چیزی است که پیامی را منتقل کند اعم از فیلم و کتاب و روزنامه و خبرگزاری و ... باشد.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به تعبیر تئوریسین‌های غربی بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تعداد مشروب فروشی‌ها بیش از مساجد بود و رژیم هم به دنبال غربی‌سازی فضای کشور بود، اما انقلاب از مساجد شروع شد و مساجد بزرگترین انقلاب مردمی جهان را رقم زدند.

کلانتری با بیان اینکه حرم مطهر باید یک سند جامع به عنوان نقشه راه داشته باشد، عنوان کرد: باید یک هئیت اندیشه‌ورز مستمر از اندیشمندان حوزه‌های مختلف برای حرم تشکیل‌شود و برای تحقق جایگاه سومین حرم علاوه بر استان فارس و دستگاه‌های اجرایی درون استانی نهادهای بالادستی درس سطح کشور هم ورود کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha