• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062720133
  • خبرنگار : 50037

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داد:

واریز بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان همدان در چند روز آینده

واریز بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان همدان در چند روز آینده

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در چند روز آینده بسته حمایتی برای کل اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان از طریق هنر کارت به حساب آنان واریز خواهد شد.

احمد رضا احسانی در گردهمایی  مسئولین انجمن‌های ادبی استان همدان که در روستای توریستی و گردشگری ملحمدره شهرستان اسدآباد به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد گفت: هر شهرستان و هر انجمن ادبی با توجه به ظرفیتی که در حیطه و حوزه استحفاظی شهرستان خود در پراکندگی و تنوع مناطق ترک ،لک، کرد نشین و ... دارند، می توانند برنامه‌های ابتکاری در حوزه شعر و داستان خود را پیشنهاد داده و با ارائه طرح اولیه آن به ارشاد اسلامی این برنامه‌های ابتکاری با همکاری خانه شعر و ادب استان مصوب و تامین اعتبار و اجرا شود  ضمن اینکه در این برنامه‌ها در شهرستان‌ها هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی همچنین با اشاره به  کتابخانه‌های تخصصی انجمن‌های ادبی و تجهیز این کتابخانه‌ها نیز تصریح کرد: در محل مجتمع‌های فرهنگی و هنری هر  شهرستان کتابخانه  تخصصی در اختیار انجمن‌های ادبی قرار خواهد گرفت و در این رابطه مدیران اداره فرهنگ و ارشاد سطح شهرستان‌ها این کار را انجام خواهند داد.
احسانی در ادامه از گردهمایی پیشکسوتان فرهنگ و هنر و رسانه سطح استان همدان در پایان سال خبر داد و افزود: در این گردهمایی از افتخارات و پیشکسوتان فرهنگ و هنر و رسانه سطح استان تجلیل خواهد شد.
وی  با اشاره به حمایت‌های بیمه‌ای ارشاد اسلامی استان از شاعران و نویسندگان بیان کرد: در کل رشته‌های فرهنگی و هنری شهرستان ۹۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و ۵۰۰ نفر نیز برای بیمه شدن خود تشکیل پرونده داده اند که به دنبال رایزنی با وزارتخانه برای بیمه آنان هستیم .
احسانی تعداد انجمن های ادبی سطح استان همدان را ۳۷ انجمن برشمرد و  خاطر نشان کرد:۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در رشته های فرهنگی و هنری سطح استان باید تحت پوشش بیمه داشته باشیم که تقریبا دو سوم آن بیمه هستند که البته مشکل از کم کاری آنان بوده که مراجعه نکرده‌اند و ما به دنبال آن هستیم که از طریق تهران هنر کارت آنان صادر شود.

معاون فرهنگی و رسانه ارشاد اسلامی استان همدان همدان نیز از برگزاری برنامه  یاد ایام  خبر داد و تصریح کرد: در این برنامه از درگذشتگان شعر و ادب ۵۰ سال گذشته سطح استان همدان در مهر و یا آبان ماه تجلیل خواهد شد.

مجید فروتن همچنین با بیان اینکه همایش استانی شعر طنز نیز به میزبانی شهرستان نهاوند در ربیع الاول برگزار خواهد شد،گفت: سعی داریم کتابخانه تخصصی خانه شعر و ادب استان همدان تا پایان سال تجهیز به کتاب‌های ادبی شود.

وی در رابطه با بیمه صندوق اعتباری حوزه شعر و ادب نیز گفت: افرادی که در این حوزه  فاقد وابستگی بیمه اداری هستند برای اقدام به بیمه کردن آنان دو نسخه کپی کتاب از مجموعه مستقل صحافی شده در قطع کتاب کافی خواهد بود.

فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه سروده های شعرا ریشه در فرهنگ کهن و مضمون بلند و حکیمانه دارد گفت: انجمن‌های ادبی از نقش موثری در زنده نگه داشتن شعر فارسی برخوردار بوده و حمایت از انجمن‌های ادبی ضرورت دارد.

سعید کتابی بیان کرد: اشعار شاعران  متعهد امید و نشاط به جامعه بخشیده و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه  را در ابعاد مختلف ارتقا می‌دهد و استعدادها را شکوفا می‌سازد.
وی اضافه کرد: گرامی داشت شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری و تبدیل آنان به نماد و الگو  از اهمیت والایی برخوردار ست.
امام جمعه اسدآباد نیز با تاکید بر اینکه باید از سرمایه بزرگ شعر و ادب محافظت کرد، گفت: شاعران  و نویسندگان باید از خداوند و اولیا خدا برای قلم خود نور و تاثیر گذاری طلب کنند و  با اشعار و نوشته ها و قلم خود برای حفظ ایران اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد با بیان اینکه ارزش‌های الهی نهضت عاشورا نباید مورد غفلت شاعران قرار گیرد، گفت: حماسه عاشورا تحقق عینی ارزش‌های الهی و اسلامی است که باید در شعر سرایی بیشتر مورد توجه شاعران قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شاعران باید در اشعار خود امید به آینده را در دل مردم زنده کنند، یادآور شد: توکل به خدا و امید به آینده یکی از مواردی است که شاعران باید همواره مد نظر داشته و در همه سروده‌های خود به آن اشاره داشته باشند.
در ادامه این گردهمایی روسای انجمن های ادبی سطح استان همدان مشکلات حوزه خود را بیان کردند .
به گزارش ایسنا، در این گردهمایی از صمد مرادی مهر شاعر روستای گردشگری ملحمدره تجلیل شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha