• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400062720140
  • منبع : نمایندگی مرکزی

برگزاری ۱۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

برگزاری ۱۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: به‌طور کلی ۱۵۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس در سامانه ثبت برنامه های دفاع مقدس استان مرکزی ثبت شده است.

سرهنگ غلامرضا کریمی امروز شنبه ۲۷ شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاع مقدس در تاریخ ۴۲ ساله انقلاب اسلامی برگی زرین و نگینی درخشان است. جانفشانی ملت ایران برای دفاع از سرزمین فقط منحصر به این دوران نبوده است و در طول تاریخ مردان بزرگی از این آب و خاک ثابت کردند برای اسلام و کشورشان ارزش بسیاری قائلند.

وی افزود: چند برنامه شاخص در سطح استان مرکزی در ایام گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود که اولین برنامه همایش تجلیل و تکریم یک میلیون رزمنده دفاع مقدس است که همزمان با کل کشور برگزار می‌شود و سهم استان مرکزی در سال جاری ۳۰ هزار نفر مشخص شده و امید است تا پایان سال در تمامی ارگان‌ها و نهادهای استان به این امر بپردازند.

کریمی گفت: این برنامه در سالن پیامبر اعظم استانداری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر برگزار خواهد شد و در این برنامه ۴۱ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم شدند. با توجه به وضعیت کرونا این افراد به نمایندگی از سایر رزمندگان و پیشکسوتان در این برنامه شرکت خواهند کرد. این برنامه از طریق ویدئو کنفرانس با سخنرانی رییس جمهور برگزار می شود.

کریمی ادامه‌ داد: برگزاری صبحگاه مودت نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این هفته است که در مرکز اموزش حضرت علی اکبر(ع) برگزار خواهد شد. رژه اقتدار نیروهای مسلح نیز به دلیل شیوع کرونا با حضور موتورسواران در شهر ارک برگزار می‌شود و برخی شهرستان ها نیز با توجه به ظرفیت موجود این برنامه را برگزار خواهند کرد.

وی تصریح‌کرد: افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در محل موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است و در این نمایشگاه برنامه‌های محتوایی نظیر تئاتر صحنه‌ای، اجرای سرود، رونمایی از کتاب دفاع مقدس و شب شعر دفاع مقدس را خواهیم داشت. همچنین برنامه‌هایی نظیر تجلیل از نویسندگاه و تجلیل از سربازان، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، نمایش تولیدات هنری در این حوزه، زنگ مقاومت در برنامه شاد و برگزاری برنامه‌های صداوسیما در موزه دفاع مقدس و نمایشگاه دفاع مقدس از جمله دیگر برنامه‌های اختصاصی در این ایام است. گلباران قبور مطهر شهدای عرصه دفاع مقدس نیز همزمان با سراسر کشور در روز اول مهرماه ساعت ۵ عصر برگزار خواهد شد.

کریمی بیان کرد: لازم به ذکر است که در اختتامیه جشنواره‌های ترنم فجر و فانوس نیز آثار و نمایندگان رزم نوازان دفاع مقدس و فیلم‌های کوتاه هنری تولیدشده در حوزه دفاع مقدس از این استان حضور دارند و امید است بتوانند رتبه‌های خوبی در این عرصه‌ها برای استان کسب کنند.

وی افزود: شعار هفته مقدس سال جاری "من مقتدر هستم" است و عنوان روزهای این هفته به ترتیب از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه، پیشکسوتان، دفاع مقدس و مقاومت، شهیدان، جانبازان، آزادگان صلابت و فخرآفرینی سربازان، معنویت، زنان، خانواده و سلامت، ولایتمداری جوانان، علم و دانش پژوهی، دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردم و اصناف، وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان، فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان است.

سرهنگ محمد گودرزی معاون هماهنگی سپاه روح‌الله نیز در این جلسه گفت: دوران دفاع مقدس تضمین کننده عزت ملی و اقتدار ایران است که در سایه اتحاد در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح و استکبار جهانی ایستادند و آنها را شکست دادند و این پیروزی الگوی بزرگی برای جهان اسلام و ملت‌های مظلوم بوده‌ است. جنگ تحمیلی اولین گام در دفاع مقدس بود و گام دوم همین امروز است که استکبار جهانی از توطئه علیه انقلاب اسلامی دست برنداشته ‌است و لازم است با مبنا و الگو قرار دادن تجربیات، آرایش مناسب و بازدارنده‌ در مقابل دشمنان بایستیم.

وی افزود: وظیفه ما و دیگر نهادها و سازمان‌ها این است که نگذاریم دفاع مقدس فراموش شود و تجربه حاصل شد از قاب اول انقلاب می‌بایست در قالب مقاومت فعال ادامه پیدا کند.

گودرزی در خصوص برنامه‌های سپاه در این ایام  اظهار کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه‌هایی در سطح استان اجرا می شود که برنامه‌های شاخص در این میان، صبحگاه مودت، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، رژه موتوری، گلباران مزار شهدا، ویژه برنامه زن و دفاع مقدس، کمک‌های مومنانه و همکاری با شبکه‌های بهداشت و درمان و تشدید طرح واکسیناسیون و یادواره شهدای محله در شهرستان‌هاست.

سرهنگ محمد مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۳۰ برنامه در ۲۱۰ عنوان در این ایام در شهرستان اراک برگزار می شود گفت: افتتاح منازل محرومین، افتتاح پروژه آبرسانی، برگزاری یادواره شهدای سرباز و تجلیل از شهدای نمونه و اهدای ۶۲۰۰ بسته کمک مومنانه به نیابت از شهدا و تجلیل از کادر درمان از برنامه های این هفته است، همچنین بسیج سازندگی ۵۰ سری جهیزیه به خانواده‌ محرومین اختصاص خواهد داد.

وی ادامه‌ داد: به‌ طور کلی ۶۳ نشست بصیرتی، ۱۲ برنامه پیاده روی همگانی، ۲۱ مسابقه ورزشی در رشته‌های مختلف، ۲۷ برنامه یادواره شهدا در استان،  ۹ نمایشگاه دفاع مقدس در استان، ۶ برنامه نواختن زنگ ایثار، ۱۳ عنوان نشست‌ عقیدتی، ۹ تئاتر خیابانی و میدانی، پویش وقف، میقات صالحین، تولید کلیپ‌های فرهنگی و مستند برای فضای مجازی، ۶ مسابقه کتابخوانی، برگزاری حلقه های صالحین و ... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند.

انتهای‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha