• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400062720164
  • خبرنگار : 30054

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اهمیت آب برای سلامت بدن انسان و ادامه زندگی تمام موجودات، موضوع تازه‌ای نیست. در زمینی که بیشتر آن را آب تشکیل داده، شاید دستیابی به آب سالم آسان به نظر برسد؛ اما مدت‌هاست حرف از بحران آب به میان آمده.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بهتا، برخی می‌گویند جنگ بعدی انسان‌ها بر سر آب است! مسئله این است که 99.7 درصد آب‌های روی زمین یعنی یخچال‌ها، دریاها و رطوبت هوا، قابل استفاده نیست و تنها آب رودخانه، دریاچه و آب‌های زیرزمینی به عنوان آب شیرین قابل مصرف است! این آب لوله‌کشی می‌شود و به خانه‌ها می‌رسد، با این وجود، باز هم به طور کامل تصفیه نمی‌شود و بیماری‌هایی چون انگل و وبا را با خود به همراه می‌آورد و اینجاست که دستگاه تصفیه آب خانگی اهمیت پیدا می‌کند.

نیترات؛ مقصر اصلی آب آلوده

دفع نامناسب آب فاضلاب، فاضلاب‌های صنعتی، کودهای نیتراته و بسیاری عوامل دیگر باعث شده‌اند تا نیترات،از همه آلاینده‌ها بیشتر موجبات آلودگی آب شهری را فراهم آورد. آب آلوده به نیترات، اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها را دچار اختلال می‌کند و باعث بیماری‌های ریوی و تنفسی می‌شود. افزون بر این، نیترات یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است. این آلاینده بزرگ، به راحتی و با یک فرآیند ساده از آب شهری جدا نمی‌شود چراکه محلول در آب است و تنها چیزی که می‌تواند آب را از آن پاکسازی کند، یک دستگاه تصفیه آب خانگی با فیلتری قوی است.

سرب و کمبود کلسیم ناشی از آن

فعالیت‌ کارخانه‌های صنعتی منجر به افزودن سرب به آب شهری می‌شود. نوشیدن آب سربی، باعث تجمع این ماده در بدن می‌شود، به طوری که جای کلسیم را می‌گیرد؛ کلسیم که رکن اول استحکام استخوان است و نبود آن پوکی استخوان می‌آفریند. همچنین بیماری‎های گوارشی، توقف رشد مغزی کودکان و کمبود آهن نیز ناشی از سرب موجود در آب آشامیدنی هستند.

زنگِ لوله‌های آهنی

زنگ آهن، دیگر آلاینده آب شهری است. آبرسانی در ایران توسط شبکه‌ای از لوله‌های آهنی انجام می‎شود، طبیعی است که به مرور زمان، این فلز با اکسیژن آب واکنش می‌دهد و زنگ می‌زند. اما فقط این نیست! از طرفی براده‌های آهن و لایه‌های زنگ آهن از لوله‌ها جدا می‌شوند و آب را آلوده می‌کنند؛ از سوی دیگر، گل و شن و ماسه و دیگر آلاینده‌ها از محل سوراخی لوله‌ها وارد آب شهری می‌شوند. پس آلودگی آبی که با لوله‌های آهنی به دست ما می‌رسد غیرقابل انکار است!

به همه این آلاینده‌ها، کلر و آرسنیکی را که با عبور آب از بسترهای خاکی به آن اضافه می‌شود، هم اضافه کنید. حال این نگرانی به وجود می‌آید که آبی که در پیشگیری از بیماری‌ها موثر است و آنقدر به نوشیدن آن توصیه می‎شود، چگونه خودش می‌تواند عامل این همه بیماری، از سرطان گرفته تا تب و بیماری‌های پوستی شود؟ آب به شرطی مفید است که سالم و تصفیه‌شده باشد؛ درست مانند آب معدنی.

از سوی دیگر، خرید روزانه آب معدنی هم هزینه‌های سرسام‌آوری را به ما تحمیل می‌کند و به صرفه نیست؛ هم پلاستیک ناشی از بطری‌های آن، آسیب اصلی محیط زیست است! پس راه حل چیست؟ تکنولوژی جدید دستگاه تصفیه آب خانگی!

دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که گفته شد، آب شهری ابتدا در تصفیه‌خانه‌ها طی مراحل مختلف تصفیه می‌شود و سپس به دست ما می‌رسد، اما این آب آنطور که باید فاقد ناخالصی نیست. این همان چیزی است که استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی را- چه در زیر سینک و چه رومیزی- ضروری می‌کند. تصفیه آب موجب کاهش میزان هدررفت آب و افزایش سلامت عمومی جامعه می‌شود؛ البته اگر تجهیزات آن به‌روز و نوین باشد.

تصفیه آب بهتا، مستقر در مرکز فناوری‌های پیشرفته دانشگاه شریف این شرایط را فراهم آورده است. این مجموعه، دستگاه تصفیه آب خانگی را در چهار مدل، عرضه می‌کند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

مدل اول، دستگاه تصفیه آب خانگی بهتا pro است. این مدل، یک دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای است  که تمام آلاینده‌های آب شهری از جمله گرد و خاک، ذرات معلق، گازهای محلول، فلزات سنگین، باکتری‌ها و نیترات را با دقت بالا می‌زداید.

در مرحله آخر نیز، مواد معدنی را به آب می‌افزاید و پی اچ آن را افزایش می‌دهد. یکی از مزیت‌های اصلی مدل پرو، پمپ قدرتمند و کم‌صدای آن است.

UFV  مدل دیگری از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی بهتا است؛ این دستگاه با تصفیه آب پنج مرحله‌ای، فلزات سنگین، پروتئین‌ها و ناخالصی‌ها را از آب حذف می‌کند. این دستگاه نه به پمپ نیاز دارد و نه مخزن ذخیره؛ بلکه با وزن کمتر و کاهش مصرف برق، ما را به آبی سالم و گندزدایی‌شده مهمان می‌کند.

این دو دستگاه تصفیه آب و همچنین دو محصول دیگر تصفیه آب ورودی ساختمان و انواع فیلتر تصفیه آب خانگی، در دسته « تصفیه آب خانگی » مجموعه بهتا به فروش می‌رسند.

با بهتا بیشتر آشنا شوید

پاییز سال 1394، گروهی از فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف بر آن شدند تا یک گام بلند جهت کاربرد علم در زندگی روزمره بردارند و همچنین اقدامی جهت بحران بزرگ کم آبی که ایران با آن درگیر است، انجام دهند.

این شرکت، اکنون با همکاری بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های غشایی کشور، جدیدترین و کاربردی‌ترین فناوری‌های دنیا در جهت تصفیه آب را از مقیاس آزمایشگاهی و دانشگاهی خارج کرده و آن را به صورت عملی در محصولات بهتا عرضه می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین خرید آنلاین این محصولات می‌توانند به سایت این مجموعه مراجعه کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی