• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400062720233
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد:

خروج استان سمنان از وضعیت قرمز کرونایی

خروج استان سمنان از وضعیت قرمز کرونایی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلامی رنگ‌بندی های کرونایی، تمامی شهرستان های استان از وضعیت رنگ‌بندی قرمز کرونایی خارج شده اند.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان ۲۷ شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: کماکان سیر نزولی بیماری کرونا در استان از نظر سرایت و مرگ و میر ادامه دار است و وضعیت خوبی داریم.
وی افزود: بر اساس این روند نزولی و رو به کاهش، تعداد شهرستان های با وضعیت زرد کرونایی در استان افزایش یافته و در حال حاضر سه شهرستان سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.
رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس ادامه داد: مابقی شهرستان های استان در وضعیت رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار داشته و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.
وی با بیان اینکه استان سمنان همواره در شاخص ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور جز سه استان برتر بوده، تصریح کرد: هم اکنون و بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، میزان رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در استان، متاسفانه کاهش پیدا کرده که خواهش داریم تا مردم عزیز همچون گذشته در رعایت پروتکل ها اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد اوج گیری مجدد بیماری نباشیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در استان بسیار خوب است، اذعان داشت : مراکز واکسیناسیون در استان به سرعت در حال واکسینه کردن گروه های هدف هستند و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان، می توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: انشالله با سرعت واکسیناسیون فعلی و حل مشکلات موجود در این مسیر در خصوص واکسن، بتوانیم در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم.
آشناگر از تخصیص سهمیه ۶۰ هزار نفری برای سفر اربعین و آن هم به صورت هوایی خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تنها افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کردند می توانند نسبت به دریافت ویزا و انجام این سفر اقدام‌کنند.
استاندار سمنان گفت: در خصوص بازگشایی مدارس نیز موارد مرتبط، منوط به واکسیناسیون بوده و البته با توجه به وضعیت مطلوب واکسیناسیون در حوزه دانشگاه ها، احتمال برگزاری کلاسهای درس دانشگاه ها به صورت حضوری درآبان ماه، وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha