• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062820597
  • خبرنگار : 50163

وقتی کرونا نفس تولید را بند می‌آورد

تعطیلی بیش از ۲۵ درصد کارگاه‌های کفش هیدج با شیوع کرونا

 تعطیلی بیش از ۲۵ درصد کارگاه‌های کفش هیدج با شیوع کرونا

ایسنا/زنجان مدیرعامل تعاونی تلاشگران شهر هیدج گفت: با شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه‌های کفش در شهر هیدج به علت مشکلات مختلف و نبود توان مالی تعطیل شدند. 

علی‌اکبر ملک‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر از ۲۰۰ تولیدی فعال در سطح شهر هیدج، ۱۸۰ تولیدی یعنی ۸۰ درصد عضو تعاونی تلاشگران کفش هستند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج به‌عنوان یکی از تعاونی‌های موفق در سطح استان است، تصریح‌کرد: این تعاونی پل ارتباط تولیدکنندگان با مسئولان بوده و تا حدامکان برای حل مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند.

ملک‌محمدی با بیان اینکه تعاونی تلاشگران کفش هیدج از سال ۹۲ تشکیل شده و رسالت این تعاونی رفع مشکلات صنعت کفش در هیدج است، تاکیدکرد: اگر مسئولان در بحث سرمایه در گردش و اعطای مجوز همراهی کنند، این صنعت در اشتغال و اقتصاد استان بسیار موثر خواهد بود.

این مسئول، با بیان اینکه علی‌رغم موفقیت‌های خوب تعاونی در سطح کشور و استان، شاهد کم‌لطفی برخی از مسئولان شهری در حمایت از تعاونی تلاشگران شهر هیدج هستیم، ادامه داد: این امر در حالی است که برای تحقق شعار رونق تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری همه باید همت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل تعاونی تلاشگران شهر هیدج یادآور شد: بیش از ۳۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت کفش هیدج فعال بوده و رونق این صنعت در هیدج سبب به صفر رسیدن میزان بیکاری و به حداقل رسیدن مشکلات زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست از لحاظ مالی شده است.

ملک‌محمدی با توضیح اینکه رونق صنعت کفش در هیدج علاوه بر این شهر در ایجاد اشتغال در روستاهای و شهرهای اطراف تا شعاع ۱۵ کیلومتری نیز تاثیرگذار بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۲۰ تولیدی دست‌دوز و ۳۰ تولیدی ماشینی در هیدج فعال است که در حالت استاندارد روزانه بیش از ۳۵ هزار جفت انواع کفش در این واحدها تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد کارگاه‌های تولیدی کفش در شهر هیدج دچار مشکلات زیادی شوند که در راستای حل این مشکلات صندوق توسعه کارآفرینی بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولید کفش در هیدج  پرداخت کرده است، متذکر شد: با شیوع کرونا بیش از ۲۵ درصد از کارگاه‌های کفش در شهر هیدج به‌علت مشکلات مختلف و عدم توان مالی تعطیل شدند.

این مسئول با اشاره به سایت ۱۰۰ واحدی کفاشان شهر هیدج که این روزها چشم انتظار یاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال است، خاطرنشان کرد: تجمیع واحدهای تولیدی در یک مکان علاوه بر کمک به بازار فروش سبب کاسته شدن سر و صدا و همچنین کاهش ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha