• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400062820835
  • خبرنگار : 50294

نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در کردستان

نواختن زنگ سال تحصیلی جدید در کردستان

ایسنا/کردستان مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور و با نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، آیین های ویژه بازگشایی در مدارس استان برگزار و فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس بر اساس الگوی ابلاغی پیگیری می شود.

رشید قربانی امروز یکشنبه (۲۸شهریور) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم، در اولویت بودن حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فرایند بازگشایی حضوری مدارس و توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت را از اصول حاکم بر روند فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید عنوان کرد .

وی از تمهید مقدمات کامل برای آغاز سال تحصیلی جدید و آمادگی مدارس استان برای بازگشایی از اول مهر ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹، سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ به کلیه واحد های اداری و آموزشی ابلاغ و مدارس استان بر اساس سیاست های مندرج که به تصویب ستاد ملی کرونا رسیده است، آغاز بکار خواهند کرد .

قربانی بازگشایی حضوری مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را نیازمند جلب مشارکت حداکثری خانواده ها و معلمان دانست و گفت: بر همین اساس لازم است مدیران مدارس، آگاه سازی خانواده ها و فرهنگیان را نسبت به ضرورت های تعلیم و تربیت حضوری و نقش آنان در کیفیت بخشی به برنامه ها را در دستور کار قرار دهند و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و شورای معلمان نیز در این راستا کمک بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، سوم مهر ماه ۱۴۰۰ در کلیه مدارس استان مراسم بازگشایی برگزار می شود، اظهار داشت: در مرکز استان، شهرستان ها و مناطق تابعه نیز، آیین نمادین بازگشایی با حضور مسئولین و مقامات محلی، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای محترم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری برگزار و زنگ مهر، ایثار و شهادت و هم چنین زنگ نماز در مدارس نواخته خواهد شد.

وی افزود: هم چنین به مناسبت آغاز سال تحصیلی، مراسم روز غنچه ها و شکوفه ها، با حضور نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ابتدایی استان، اول مهر برگزار می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha