• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400062820887
  • خبرنگار : 50223

تشریح برنامه های سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس

تشریح برنامه های سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دفاع مقدس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این هفته ۲۵۰ عنوان برنامه در قالب ۷۰۰ ریز برنامه در سراسر مناطق این استان اجرا می شود.

سرهنگ پاسدار سعید برومند زاده روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هشت سال دفاع مقدس دوران فراموش نشدنی است زیرا در این دوران اقشار مختلف  جامعه از جان خود گذشتند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد. 

وی اظهارکرد : امروز امنیت و آرامشی که وجود دارد را مدیون جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران هستیم و وظیفه داریم راه شهدا را در عمل و با فرهنگ سازی ادامه دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی است که با گذر زمان نه تنها کهنه نشده بلکه روز به روز پویاتر و زنده تر می شود و مصداق تایید این موضوع حضور هزاران جوانی است که به عنوان مدافع حرم آل الله شهید شدند و امروز می بینیم که در ملل اسلامی و جهان مقاومت این فرهنگ در حال پررنگ تر شدن است.

برومند زاده تصریح کرد: شهدای ما زاهدان شب و شیران مجاهد روز بودند که در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کردند و همه اینها در سایه پیروی از ولایت بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ پرداخت و ادامه داد: در این راستا ستاد و کمیته اجرایی هفته دفاع مقدس که مسئولیت آن با سپاه است هرسال برنامه هایی را پیش بینی می کند که امسال نیز این برنامه ها متاثر از کروناست و ستادها در مرکز استان و شهرستان ها تشکیل شد و کمیته های ۱۱ گانه در سپاه تشکیل شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۵۰ عنوان برنامه در قالب ۷۰۰ ریز برنامه در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود که برخی از این برنامه ها در شهرستان ها ی استان مشترک است.

برومند زاده تاکید کرد: تا پیش از هفته دفاع مقدس قرار است در برنامه ای با حضور رئیس‌جمهور به طور مجازی از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل شود که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد که در این برنامه شرکت دارند دو هزار نفر است .

وی ادامه داد: دو هزار نفر دیگر از رزمندگان پیشکسوت استان که کمتر از ۶ماه حضور در جبهه دارند و تاکنون نیز از آنها تجلیل نشده است نیز در سرکشی ها از آنها تجلیل می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با مراسم تجلیل از رزمندگان که با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد، روز سه شنبه در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور استاندار، فرمانده سپاه فت و جمعی از مسئولان و رزمندگان استان این برنامه اجرا می شود.

برومند زاده بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه رژه خودرویی از میدان انقلاب به سمت بلوار شهید سلیمانی _ میدان هفتم تیر و در نهایت میدان امام حسین علیه السلام یاسوج برگزار  می شود. 

وی گفت: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، نواختن زنگ ایثار و شهادت، اردوهای جهادی به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان، تجلیل از جامعه ایثارگر و آزاده، برگزاری نشست های بصیرتی و توزیع کمک های مومنانه از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، ویزیت رایگان بیماران در مراکز درمانی سپاه، برگزاری یادواره شهدا،  حضور اقشار بسیج در آیین نماز جمعه، راه اندازی میز خدمت در مناطق کمتربرخوردار با حضور مدیران استانی و شهرستانی نیز دراین هفته انجام می شود. اجرای برنامه های هنری در قالب سرود و کتاب خوانی،  طرح نذر خون از دیگر برنامه های مناسبتی هفته دفاع مقدس است. 

برومند زاده تصریح کرد: سری جدید برنامه " شب های شیدایی " به منظور تبیین رشادت های رزمندگان استان در عملیات هایرمختلف امسال نیز با حضور رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار و از شبکه استانی دنا و شبکه یک سیما پخش خواهد شد.  با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی راه اندازی مواکب و ایستگاه های صلواتی نیز در دستور کار است.

به گزارش ایسنا، وی به افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی نیز اشاره کرد و گفت؛  کلنگ زنی حوزه‌ها و پایگاه های مقاومت بسیج، آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و افتتاح منازل مسکونی در سی سخت از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha