• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062820901
  • خبرنگار : 50037

آمار واکسیناسیون اسدآباد از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت

آمار واکسیناسیون اسدآباد از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: با واکسیناسیون ۵۱ هزار و ۵۱۸ نفر از جمعیت جامعه هدف اسدآباد آمار واکسیناسیون شهرستان از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت.

سعید کتابی در ستاد کرونای شهرستان با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: وضعیت شهرستان در شرایط کاملا شکننده‌ای قرار داشته و بیماران بستری بخش کرونایی دارای روند نزولی است که امیدواریم روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت  تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعالیت دارند که در صورت اعلام نیاز دانشکده علوم پزشکی نسبت به افزایش این مراکز توسط دانشکده اقدام خواهد شد.

کتابی با اشاره به ابلاغ شدن واکسیناسیون دانش آموزان به منظور بازگشایی مدارس خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از هرگونه تجمع لازم است اطلاع رسانی‌های لازم واکسیناسیون دانش آموزان در سامانه شاد توسط آموزش و پرورش انجام گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز رسما مصوبه‌ای در رابطه با بازگشایی مدارس از طریق ستاد کرونا  به ما اعلام نشده یاد آور شد: با توجه به برداشته شدن شرط سنی در استان همدان برای واکسیناسیون هیچ مشکل و محدودیتی در بحث واکسیناسیون دانش آموزان و جامعه هدف واجد شرایط واکسیناسیون در شهرستان وجود ندارد.

کتابی با تاکید بر پای کار بودن کلیه دستگاه‌های اداری و اجرایی در کمک و همکاری با دانشکده علوم پزشکی در بحث روند واکسیناسیون افزود: در حال حاضر توسط سپاه شهرستان مراکزی برای ثبت نام واکسیناسیون و نوبت دهی راه اندازی شده است تا افرادی که احتمالا قادر به ثبت نام در سامانه نیستند از طریق این مراکز نسبت به  نوبت دهی خود اقدام کنند.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان ایام ماه صفر و آغاز مراسم و جشن‌های عروسی لازم است کارگروه  ویژه آسیب شناسی با عضویت دانشکده علوم پزشکی، بخشداران، فرمانداری، نیروی انتظامی برای بررسی راهکارهای قانونی برخورد با تخلفات کرونایی، خلا قانونی و راهکارهای پیگیری قانونی تخلفات کرونایی تشکیل شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز گفت: در شهرستان اسدآباد تاکنون ۵۱ هزار و ۵۱۸ نفر واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۳۷ هزار و۲۸۴ نفر در نوبت اول و ۱۴ هزار و ۲۳۴ نفر واکسن نوبت دوم خود را دریافت کرده‌اند.

الهام عظیمی با بیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت واجد شرایط واکسیناسیون اسدآباد واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: تاکنون ۴۷ درصد جمعیت جامعه هدف شهرستان اسدآباد  واکسینه شده‌اند.

وی تعداد افراد کرونایی بستری در بخش کرونایی شهرستان را ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیمار بستری ۱۴ نفر مثبت کرونا هستند.

عظیمی با بیان اینکه هفته گذشته شهرستان اسدآباد متاسفانه  دارای شش مورد فوتی کرونایی بود اظهار کرد: از ابتدا تاکنون شهرستان اسدآباد دارای ۱۳۰ مورد فوتی کرونا مثبت بوده است ضمن اینکه از شش فوتی هفته گذشته شهرستان سه مورد مثبت و سه مورد مشکوک به کرونا بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha