• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400062820918
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۸ شهریور

انتصاب جدید در نیروهای مسلح/سفر امیر عبداللهیان به نیویورک/مروری بر پرونده‌های خبرساز حقوقی

انتصاب جدید در نیروهای مسلح/سفر امیر عبداللهیان به نیویورک/مروری بر پرونده‌های خبرساز حقوقی

درخواست ممنوع الخروج شدن رییس سازمان سنجش آموزش/ انتصاب جانشین رئیس ستاد کل نیروهای و رییس حوزه ریاست مجلس/سفر وزیرخارجه به نیویورک/ ارزیابی ها از عضویت ایران در سازمان شانگهای از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، درخواست رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر ممنوع الخروج شدن رییس سازمان در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

احمد نادری نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در نامه ای به منتظری دادستان کل کشور نوشت: متاسفانه باخبر شدیم آقای ابراهیم خدایی (رئیس سازمان) به بهانه فرصت مطالعاتی قصد خروج از کشور دارند. همچنین شائبه خروج برخی از مدیران این سازمان نیز با عنایت به شکایات و تخلفات گسترده وجود دارد، لذا خواهشمند است دستور مقتضی جهت ممنوع الخروج شدن ایشان را صادر فرمایید.

به پیشنهاد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده طی حکمی از سوی فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و صبح امروز در مراسم معارفه و تکریم جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  از خدمات امیر آشتیانی تقدیر شد.

در حاشیه این مراسم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به عملیات دو هفته پیش سپاه در اقلیم شمال عراق، گفت: تداوم حضور و شیطنت‌ گروه‌های ضد انقلاب در این منطقه، قطعاً با فعالیت‌های گسترده نظامی جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

سرلشکر محمد باقری تأکید کرد: نیروهای مسلح با مباشرت و مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بساط این گروه‌های تروریستی را از بین خواهند برد و عملیات‌هایی که در دو هفته گذشته صورت گرفت، ادامه خواهد یافت؛ این حق قانونی و منطقی ملت ایران است که از مرزهای امن و آرامی برخوردار باشند.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در دو حکم جداگانه رییس حوزه ریاست و معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی را منصوب کرد که بر این اساس سید محمد جواد شوشتری به عنوان مشاور و رئیس حوزه ریاست و علی‌محمد قلی‌ها را به عنوان معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی منصوب شدند.

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه  در مورد سفر امیر عبداللهیان به نیویورک از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود. 

سعید خطیب زاده با اعلام اینکه فردا وزیر امور خارجه برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می شود، گفت که در این سفر امیر عبداللهیان حدود ۴۵ ملاقات خواهد داشت .

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای دیدار هیات ایرانی و هیات آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نظر گرفته شده است، پاسخ داد: خیر

رئیس سازمان انرژی اتمی هم به منظور شرکت در شصت و پنجمین نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راس هیاتی وارد وین شد.

محمد اسلامی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست سالانه آژانس با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر همتایان خود دیدار می کند و قرار است مذاکرات ایران و آژانس در چارچوب مذاکرات اخیر در تهران نیز در این سفر انجام شود.

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای هم از موضوعاتی است که همچنان واکنش های داخلی و بین المللی را در پی دارد.

در همین ارتباط دنیس راس مشاور ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: عضویت ایران در سازمان شانگهای به این کشور اجازه می دهد از فشارهای آمریکا در امان بماند، بنابراین اکنون دولت آمریکا به یک نقشه دوم نیاز دارد.

عماد آبشناس کارشناس مسائل بین الملل هم معتقد است: با عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای سد تحریم ها شکسته می شود و ایران می تواند علیرغم تحریم ها با نیمی از جمعیت دنیا ارتباط تجاری داشته باشد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

"عضویت ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای" از نگاه سفیر پیشین ایران در آذربایجان

بازتاب عضویت ایران در سازمان شانگهای در رسانه های خارجی

***

گزارش ایسنا از پرونده زندانیان معروف و خبرسازی که محاکمه و محکوم به زندان شده‌اند از جمله بابک زنجانی، عیسی شریفی، اکبر طبری، حسن رعیت، هادی رضوی، حسین فریدون، شبنم نعمت زاده، شهرام‌جزایری، عمار صالحی، مهدی جهانگیری و ... هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

تصمیم مجلس درخصوص آزادسازی واردات خودرو هم حمایت نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس را در پی داشت که در این باره گفت: خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، نمی شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۹ ۱۱:۰۳

خودروسازان تافته جدابافته اند حال ک انها محصولاتشون رو با دلار روز میفروشند(اگه رانت خواران بگذارند)اب گاز برق سوخت شون هم بادلار روز محاسبه شود