• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400062820936
  • خبرنگار : 50167

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبر داد

پوشش بیش از ۹۰ درصدی واکسیناسیون دانشجویان بومی در زنجان

پوشش بیش از ۹۰ درصدی واکسیناسیون دانشجویان بومی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بومی، اساتید، کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات در دانشگاه‌ها و مراکز عالی استان زنجان واکسینه شدند.

خدابخش مرادی‌نافچی ظهر امروز (۲۸ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به برگزاری ستاد اربعین با ۱۲ کمیته در استان زنجان، اظهار کرد: همه الزامات بهداشتی در این زمینه تدوین و تصویب شده و فرمانداران نیز باید این ستاد را در شهرستان‌ها برگزار کنند.

وی در رابطه شرایط اعزام زائران و موکب‌داران اربعین امسال از استان زنجان، افزود: این افراد باید دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده و ۷۲ ساعت قبل از پرواز، تست PCR منفی را به انضمام کارت واکسیناسیون همراه خود داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در اربعین حسینی امسال، مراسمی به صورت راهپیمایی در استان زنجان برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: طبق سهمیه موکب‌داران، ۵ موکب‌ و ۱۰۵ نفر از استان زنجان اعزام می‌شوند.

جانشین ستاد اربعین استان با بیان اینکه ۳۵۵ نفر زائر از استان زنجان برای اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند که کارهای گذرنامه آنان در حال انجام است، گفت: سهمیه استان ۳۵۵ نفر ثابت است، بنابراین افراد در صورت انصراف دادن می‌توانند به عنوان جایگزین اعزام شوند.

مرادی‌نافچی با اشاره به پویش خواندن مراسم اربعین در منازل، اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان وظیفه اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی هیئت‌های‌ مذهبی مبنی بر اجتناب از اعزام زمینی زائران به مرزها را بر عهده دارد.

وی در رابطه با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان زنجان، افزود: واکسیناسیون اساتید، دانشجویان، کارکنان و متولیان ارائه خدمات در دانشگاه‌ها و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی در هر یک از مراکز آموزش عالی استان، مهیا کردن محیط‌های آموزشی، پیش‌بینی آموزش‌های مجازی، حضوری و ترکیبی از جمله رویکرد بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

این مسئول با اشاره به برگزاری مجازی دانشگاه‌ها و تجربه یک‌ ساله در این زمینه، تصریح کرد: آسیب‌شناسی دقیقی در این خصوص انجام و احصا شده و نیز اقدامات مداخله‌ای مورد نیاز آن انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به دانشجویان غیربومی برای واکسیناسیون در محل زندگی خود، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار موجود، بیش از ۹۰ درصد دانشجویان بومی، اساتید، کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان زنجان واکسینه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha