• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400062820970
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به روزنامه های امروز جهان

اشتباهی فاجعه آمیز مقابل دوربین رسانه ها

اشتباهی فاجعه آمیز مقابل دوربین رسانه ها
عکس تزیینی است

روزنامه های امروز جهان درباره حمله هوایی آمریکا به کابل گفته و از آن به عنوان «اشتباهی فاجعه آمیز» یاد کرده اند. فرا خواندن سفیران از سوی فرانسه و ارتباط کبد با آلزایمر مطالب دیگر روزنامه هاست .

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو، درباره مهمترین تیترهای روزنامه های یکشنبه _ ۲۸ شهریور ماه _ نوشته است:

اشتباه فاجعه آمیز مقابل رسانه ها

یو اس ای تودی روزنامه آمریکایی نوشت: پنتاگون می گوید، حمله هوایی آمریکا به کابل اشتباه فاجعه آمیزی بود که نه تنها به کشته نشدن القاعده ای ها انجامید که سبب کشته شدن غیرنظامیان بسیاری شد. پنتاگون می‌گوید، نه تنها تروریست‌ها در امان ماندند، که ۱۰ غیرنظامی افغان، به قتل رسیدند. حمله هوایی آمریکا با پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین سر گرفت. فرمانده نیروهای آمریکایی، این اشتباه فاحش را در برابر دوربین های رسانه ها، اعلام کرد.


کوه یخی فرانسه
لوموند نوشت:  فراخواندن سفیران از سوی فرانسه، مثل سرازیر شدن یک کوه یخی است. فرانسه خشم کرده، سفیران خود را از آمریکا و استرالیا، در اعتراض پیمان به گفته شان «امنیتی» فراخوانده است. داد و ستدی که پیمان پیشین فرانسه با استرالیا را لغو می‌کند. جز آن، پیمانی است، که چین را هم به خشم آورده است. استرالیا، طرح زیردریایی با فرانسه را به زیر آب برد. شکاف عمیقی که در پیمان ناتو هم به بار خواهد نشست.

چرا قرارداد «اوکوس» عنوان نخست روزنامه های جهان شد؟
اکونومیست نشریه انگلیسی نوشت: چرا قرارداد سه جانبه موسوم به «اوکوس» این چنین پرصدا و عنوان نخست روزنامه های جهان شد؟ داد و ستد با استرالیا درباره زیردریایی، در طرح منع گسترش سلاح هسته‌ای، چه معنایی دارد؟ یعنی زیردریایی اتمی ای با همان سوخت و موادی که در ساخت بمب های اتمی به کار می‌رود. تنها یک بار در تاریخ، آمریکا یک زیردریایی اتمی که آن را تاج جواهرات فن آوری نظامی می‌خوانند به نیروی دریایی سلطنتی انگلیس داد. در شصت و سه سال پیش، به قصد اتمی کردن نیروی آن کشور. اکنون، یک بار دیگر این نمایش جنجالی رخ می‌دهد. آن هم در چارچوب یک پیمان سه جانبه دفاعی.

فرار از رای فراخوان
وال ستریت جورنال نوشت: «گوین نوسام» از رای فراخوان جست و همچنان فرماندار کالیفرنیا ماند. در تاریخ آمریکا، او دومین کسی است، که از فراخوان پیروز سر در آورده است. کالیفرنیایی ها، «گوین» را به خاطر محدودیت تازه اعمال شده و قرنطینه، از سوی او و مسائل اقتصادی، زیست محیطی و مشکلات اجتماعی، به انتخابات زودهنگام یا فراخوان، کشانده بودند. شصت و هشت درصد کالیفرنیایی ها گفتند، او باید در این مقام بماند. نوسام، چهارمین فرماندار در آمریکا است که با رای فراخوان درگیر شد. در سال ۲۰۰۳ گری دیویس با رای فراخوان کنار گذاشته و آرنولد شوارزنگر جانشین او شد. رای فراخوان برای جابه جایی مقام‌ها، در ماه‌های اخیر در آمریکا بسیار باب شده است.

در  حاشیه خبرهای امروز آمده است:
 

رابطه کبد و آلزایمر
له رپوبلیکا نوشت: پژوهشگران دانشگاه «کارتین» در بنتلی استرالیا، در آخرین یافته پژوهشی خود می‌گویند تا به امروز تصور بر این بود که بیماری زوال عقل یا آلزایمر، یک بیماری مغزی است و بس. اما امروز دانشمندان دریافته‌اند که اعضای دیگر بدن انسان می توانند سبب ایجاد آن بشوند. «جان مامو»، از جمله دانشمندان کارتین در این پژوهش می‌گوید: این زوال در مغز می تواند حاصل پروتئینی باشد که در کبد انسان تولید می‌شود و خود عامل کلیدی ای در ایجاد آلزایمر می تواند باشد. پلاک های یافته شده در مغز انسان که سبب ایجاد فراموشی و اخلال در مغز می شود، در کبد پدید می آیند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha