• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062821069
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل خبرداد:

تجلیل از 15 هزار رزمنده و پیشکوست دفاع مقدس

تجلیل از 15 هزار رزمنده و پیشکوست دفاع مقدس

ایسنا/اردبیل مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با برنامه کشوری در تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در استان اردبیل نیز 15 هزار نفر تجلیل و تکریم می شوند.

علی واحد روز یکشنبه 28 شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران در محل موزه دفاع مقدس استان اردبیل اظهار کرد: 250 عنوان برنامه در گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف استان و با شعار ما مقتدریم برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: گلباران مزار شهدا در همه شهرها و بخش ها، تعویض پرچم مزار شهدا، تبلیغات محیطی در مناطق مختلف شهری با همکاری شهرداری ها و اصناف از جمله برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع است که سعی خواهیم کرد فضای شهر را به فضای معنوی دفاع مقدس آراسته کرده و از این سرمایه عزتمند به خوبی صیانت کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل بیان کرد: تمام ادارات تلاش می کنند تا در این ایام با نصب عکس و یادمان شهدا و همچنین برنامه های گرامیداشت در طول هفته دفاع مقدس این ایام ارزشمند را گرامی داشته و برای نسل های آینده پیام عزتمندانه و مقتدرانه آن را انتشار دهند.

واحد افزود: در گرامیداشت این ایام 40 برنامه تلویزیونی و رادیویی برگزار شده و با محوریت جنگ های نامنظم نمایشگاه رزمی – فرهنگی دفاع مقدس برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه 70 عنوان برنامه برگزار می شود که 31 شهریورماه افتتاح این نمایشگاه بوده و تا هفتم مهرماه شاهد برگزاری این نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 9 شب برای علاقمندان خواهیم بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل به برگزاری برنامه روایتگری افلاکیان خاکی اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت گروهی از علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت این برنامه در فضای آزاد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که امیدواریم علاقمندان با حضور در این برنامه از تاریخ باشکوه دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی تولید 30 عنوان کتاب از خاطرات رزمندگان و زندگینامه شهدا را در طول سال از اهداف و برنامه های حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان و تصریح کرد: امسال 20 عنوان کتاب صوتی نیز تولید و در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار می گیرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری 150 عنوان یادواره شهدا به صورت محله محور خبر داد و بیان کرد: همه برنامه های گرامیداشت هفه دفاع مقدس با تصمیم ستاد کرونا در فضای آزاد و با کمترین تراکم برگزار می شود.

واحد ادامه داد: به صورت کشوری تجلیل از یک میلیون رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس همچون سال گذشته در هفته دفاع مقدس جزو برنامه ریزی های اصلی است که 30 شهریورماه با حضور رئیس جمهور ساعت 9 صبح در استان اردبیل نیز در بیش از 24 نقطه این آئین تجلیل و تکریم برگزار می شود.

وی سهمیه امسال استان را 15 هزار نفر رزمنده و پیشکسوت اعلام کرد و افزود: در طول هفته دفاع مقدس با همکاری شهرداری و ادارات و دستگاه های ذیربط از رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس شاغل و بازنشسته تجلیل می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل از تولید مستند یاران شهید چمران و برپایی میزگرد تبیین جایگاه ارتس در دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: در فضای مجازی نیز تلاش می کنیم تا بارگذاری کلیپ دوران دفاع مقدس را انجام داده تا علاقمندان از این آثار ارزشمند استفاده کنند.

واحد نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس و برگزاری همایش پیاده روی دور شورابیل را از دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته اعلام کرد و گفت: در طول هفته دفاع مقدس در سالن سینمای موزه دفاع مقدس اردبیل قرار است در سه سئانس روزانه فیلم های برگزیده دفاع مقدس اکران شود.

وی ظرفیت این سالن را 300 نفر عنوان و اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی در هر سئانس 100 نفر تماشاگر فیلم های منتخب دوران دفاع مقدس خواهند بود که امیدواریم از این برنامه استقبال شایسته ای به عمل آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha