• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062921371
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خانه مؤذن‌زاده اردبیلی موزه می‌شود

 خانه مؤذن‌زاده اردبیلی موزه می‌شود

ایسنا/اردبیل معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای ادامه بازگشایی محوطه شهیدگاه اردبیل اختصاص یافته است.

مهدی عبوری  ۲۹ شهریورماه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار کرد: در یک سال اخیر سه مرحله سفر به استان اردبیل داشتیم که در آنها سعی کردیم به طرح‌های مصوب به شکل صد درصد منابع مورد نیاز را تزریق و به روند اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در مناطق حاشیه شهر اردبیل و محلاتی همچون ایران‌آباد، عدالت‌آباد، ملایوسف، میراشرف و گلمغان طرح‌های متعددی از پارک و فرهنگسرا گرفته تا کلانتری و سالن‌های ورزشی در حال احداث است که با تأمین اعتبار مورد نیاز روند اجرایی آنها را به خوبی رصد کرده و تلاش می‌کنیم تا در ادامه تکمیل این طرح‌ها به عنوان اقدام مشترک با شهرداری به این مجموعه کمک کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در همه طرح‌های مصوب بعد از اجرا پروژه‌ها در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا نسبت به مدیریت و نگهداری این طرح‌ها اقدام کرده و حرکت‌های مناسب و مطلوبی را در این فرآیند شاهد باشیم.

عبوری افزود: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با خرید و تملک چندین خانه و مغازه بازگشایی محوطه شهیدگاه و اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین به انجام رسید و در مرحله جدید با تخصیص پنج میلیارد تومان سعی داریم این پروژه را به شکل کامل به سرانجام برسانیم.

وی به مرمت و بازسازی بافت فرسوده شهری اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه توافق خوبی با شهرداری اردبیل انجام شده تا طرح‌های مهم و اولویت‌دار خود را معرفی کنند تا در کنار تأمین اعتبار برای این طرح‌ها، نسبت به تصویب و اجرای آنها نیز در کوتاهترین زمان صدور مجوزها به انجام برسد.

عبوری از تأمین قیر مورد نیاز برای شهرداری‌ها در محلات هدف تا ۱۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: حواله قیر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا به سرعت و قبل از شروع فصل سرما آسفالت‌ریزی را در این محلات انجام دهد تا از لحاظ سیمان و منظر شهری در این مناطق مشکلی نداشته باشیم.

وی از تملک و واگذاری خانه مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی خبر داد و خاطر نشان کرد: این خانه بعد از تملک کامل در اختیار شهرداری اردبیل قرار گرفت تا نسبت به تبدیل آن به موزه و یا مکان فرهنگی اقدام و در کوتاهترین زمان این تعهدات به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:‌ در منطقه وحدت و دروازه مشگین‌ نیز قرار شد برخی از طرح‌ها با تهیه و تدوین شکل اجرایی و عملیاتی آنها به سازمان بازآفرینی شهری ارائه شود تا با تأمین اعتبار مورد نیاز و مصوب در سال‌های آینده شاهد اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha