• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400062921439
  • خبرنگار : 71342

کرونا، واکسن و حکایت اجرای تئاتر

کرونا، واکسن و حکایت اجرای تئاتر

کارگردان نمایش «داستان باغ وحش» که اجرای آن به دلیل اوج گیری کرونای دلتا متوقف شد، از کم‌توجهی مسئولان به تئاتر و فعالان آن گله‌مند است و می‌گوید: ما سر نوبت خودمان واکسن کرونا زدیم و این واکسن زدن هیچ ربطی به تئاتر و هنرکارت نداشت.

این کارگردان تئاتر، تازه اجرای خود را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده بود که به دلیل اوج گیری کرونای دلتا و تعطیلی سالن‌های دولتی تئاتر، این اجرا بعد از دو شب متوقف شد.

حالا که سالن‌های نمایش باز شده‌اند اما مهدی پاشایی ترجیح می‌دهد اجرای نمایش خود را از نیمه‌های مهر ماه از سر بگیرد.

او در گفتگو با ایسنا در این زمینه توضیح می‌دهد: در چند روز آینده اربعین و ایام سوگواری ماه صفر را در پیش داریم و دوباره اجرای نمایش‌ها متوقف می‌شود. به جز این دو بازیگر من سر فیلمبرداری هستند چون از قبل قرارداد و تعهد داشتند.آنان کاملا حرفه‌ای هستند و از قبل این موضوع را اطلاع داده بودند ولی کرونا برنامه اجرای ما را به هم ریخت. به همین دلیل نیمه مهر ماه زمان مناسبی برای شروع دوباره اجرای ما خواهد بود تا هم زمان کافی برای تمرین و تبلیغات داشته باشیم و هم ایام سوگواری را پشت‌سر گذاشته باشیم و بازیگران‌مان هم کارشان در پروژه‌های تصویری تمام شده باشد.

پاشایی اضافه می‌کند: اواسط مهر ماه از یک منظر دیگر هم زمان مناسبی برای اجرای نمایش‌هاست چون در این مدت اقشار بیشتری واکسن زده‌اند و تمایل مردم برای حضور در مکان‌های عمومی بیشتر خواهد شد و امیدواریم تماشاگران با امنیت خاطر بیشتری به سالن‌های تئاتر مراجعه کنند.

عکس از رضا معطریان است

او در ادامه درباره واکسینه کردن گروه اجرایی نمایش خود توضیح می‌دهد: بازیگران نمایش و خود من واکسن زده‌ایم ولی این واکسن زدن ربطی به تئاتر و هنرکارت نداشت. من بر اساس رده‌بندی سنی که وزارت بهداشت اعلام کرده بود، سر نوبت خودم واکسن زدم ولی درست این بود که همه گروه‌های نمایشی واکسن دریافت کنند چون اعضای بسیاری از گروه‌ها خیلی جوان بودند و نوبت واکسن‌شان نرسیده بود ولی به هر حال در این مورد هم مانند بسیاری از مسایل دیگر، خانواده تئاتر مورد کم‌توجهی قرار گرفت.

این کارگردان درباره تاثیر کرونا بر فعالیت‌های نمایشی می‌گوید: کرونا نشان داد تنها صنفی که برای مسئولان ما اهمیتی ندارد، تئاتر است. نمونه این بی‌توجهی‌ها، وضعیت پیرامون تئاتر شهر است که مثل بازار شام شده و این واقعا برای یک مجموعه فرهنگی وضعیت ناخوشآیندی است. باور نمی‌کنم این وضعیت، تعمدی نباشد. همین موضوع نشان‌دهنده کم اعتنایی مسئولان به تئاتر است. در این سال‌ها عشق بچه‌های تئاتری، این هنر را زنده نگه داشته، کسانی که خود را شهید این راه کرده‌اند.

پاشایی ابراز تاسف می‌کند: تئاتر ما مدت‌هاست خاصیت خود را از دست داده و همه اینها به دلیل بی‌توجهی مسئولان است که تئاتر برایشان هیچ مفهمومی ندارد و در این دو سال کرونا هم نفس‌های آخر آن را گرفت و جان‌بخشی دوباره به این پیکر بی‌جان، کاری است دشوار.

به گزارش ایسنا، نمایشنامه «داستان باغ وحش» یکی از مشهورترین آثار ادوارد آلبی، نمایشنامه‌نویس شناخته شده آمریکایی است.

مهدی پاشایی این نمایش را با بازی مهدی زمین‌پرداز، بهار نوحیان و خودش در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد .

انتهای پیام

      

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha