• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400062921563
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک مسئول خبر داد

افزایش ۴۸ درصدی سرعت سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری

افزایش ۴۸ درصدی سرعت سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سرعت سرمایه‌گذاری در استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 48 درصدی صادرات در استان از ابتدای سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: سرعت سرمایه‌گذاری در استان طی سالجاری به این صورت بوده است که واحدهایی که جواز تاسیس دریافت کردند در مقایسه با سال‌های گذشته یکسال زودتر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از صدور ۴۰ پروانه ایجادی سرمایه‌گذاری در استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پروانه ایجادی برای واحدهای است که برای نخستین بار وارد مرحله اجرا می‌شوند و به بهره‌برداری می‌رسند که در همین راستا در سالجاری ۴۰ پروانه صادر شده است این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۲۷ پروانه صادر شده بود.

وی همچنین حال از کاهش ۲۲ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری برای توسعه واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: پروانه‌های توسعه برای واحدهایی است که قصد توسعه فعالیت‌های تولیدی خود را دارند که به سبب تکانه‌های اقتصادی در سال‌جاری این مهم چندان با استقبال واحدهای تولیدی استان همراه نشده است.

منزوی با تشویق واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری به ثبت میزان تولیدات خود در سامانه بهین‌یاب، گفت: در سال‌جاری ۱۲۸ واحد آمار تولیدات خود را در این سامانه ثبت کردند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۴۴ واحد میزان تولیدات خود را در این سامانه ثبت کرده بودند که این موضوع استقبال خوب واحدهای تولیدی استان از این سامانه در سالجاری را نشان می‌دهد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به رفع دغدغه استان برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، گفت: واحدهای تولیدی استان با ثبت سفارش خود در بورس میزان مواد اولیه موردنیاز خود را سفارش دادند از همین رو تا آخر سال در خصوص تامین مواد اولیه نظیر فولاد و مواد اولیه پتروشیمی مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha