• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400062921901
  • خبرنگار : 71496

لبنان: قراردادهای اسرائیل برای حفاری در منطقه مورد مناقشه تجاوز به ثرومت ملی ماست

لبنان: قراردادهای اسرائیل برای حفاری در منطقه مورد مناقشه تجاوز به ثرومت ملی ماست

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، اینکه رژیم صهیونیستی در منطقه مورد اختلاف قراردادهای حفاری امضا می‌کند، تجاوز به ثروت ملی است و این قراردادها امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان امروز (دوشنبه) نوشت، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: اقدامات اسرائیل در امضای قراردادهای حفاری در منطقه مورد اختلاف در دریا، به دلیل نقض قوانین بین‌المللی امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

به نوشته الجمهوریه، بوحبیب که تمایل داشت موضعگیری آمریکا را در این خصوص بداند، به دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کرد که این اقدامات اسرائیل تجاوز به ثروت ملی لبنان محسوب می‌شوند.

او به زودی نیز با نماینده آمریکا در بیروت برای بررسی بحران دیدار خواهد کرد.

همچنین این روزنامه لبنانی نوشت، دوروتی شیا، سفیر آمریکا در لبنان که مدتی است خارج از این کشور است، ظرف چند ساعت آینده به بیروت بازخواهد گشت و به محض اینکه پارلمان لبنان امروز یا حداکثر فردا به کابینه میقاتی رای اعتماد دهد، با بوحبیب دیداری خواهد داشت.

چندی پیش گزارش‌هایی از قرارداد رژیم صهیونیستی با شرکت هالیبرتون برای عملیات ارزیابی حفاری نفت و گاز در منطقه مورد اختلاف با لبنان منتشر شدند.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اوایل اکتبر گذشته اعلام کرده بود که توافقی با اسرائیل برای مذاکره در مورد تعیین مرزهای جنوب لبنان با نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا حاصل شده است.

دور اول مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرزهای دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی ۱۴ اکتبر گذشته با احتساب اینکه مساحت منطقه مورد اختلاف دو طرف حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع است، آغاز شد.

دور دوم این مذاکرات ۲۸ اکتبر گذشته و نشست سوم ۲۹ همان ماه و نشست چهارم در تاریخ ۱۱ نوامبر گذشته انجام شدند.

تیمی از متخصصان نظامی و غیرنظامی تحقیقاتی را انجام دادند که حاکی از این بودند که حق لبنان از منطقه مورد اختلاف بیشتر است و به ۲۲۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha