• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۲:۰۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400063022029
  • خبرنگار : 71263

برند سابق هواوی به دردسر افتاد

برند سابق هواوی به دردسر افتاد

شرکت هواوی اواخر سال گذشته برند تلفن همراه ارزان قیمت "آنر" (Honor) را در پی تحریمهای آمریکا و قطع دسترسی به فناوری آمریکایی، به یک کنسرسیوم تحت حمایت دولت چین فروخت تا این برند دوام بیاورد اما دردسر این برند هنوز تمام نشده است.

به گزارش ایسنا، فروش این برند از سوی هواوی امکان همکاری دوباره با شرکتهایی مانند کوالکام و اینتل به منظور تامین تراشه و سایر قطعات مهم برای تلفنها، لپ تاپها و دستگاههای پوشیدنی را امکان پذیر کرد اما برند Honor دوباره ممکن است با دردسر جدی روبرو شود.

طبق گزارش واشنگتن پست، مقامات چهار سازمان فدرال هفته گذشته درباره قرار دادن این برند در لیست سیاه وزارت بازرگانی رای گیری کردند. ورود به این فهرست مانع از همکاری Honor با شرکتهای آمریکایی خواهد شد. با این حال موافقان و مخالفان این تصمیم به رای حداکثری دست پیدا نکردند. مقامات پنتاگون و وزارت انرژی موافق اضافه کردن Honor به لیست سیاه و وزارت بازرگانی و وزارت خارجه مخالف آن بودند. با این بن بست، اکنون بر عهده منصوبان سیاسی این سازمانهاست تا در این باره تصمیم بگیرند. اگر آنها نتوانند به تصمیمی برسند احتمالا این پرونده از میز جو بایدن، رییس جمهور آمریکا سر درخواهد آورد.

بر اساس گزارش انگجت، افرادی که موافق اضافه شدن Honor به لیست سیاه هستند، برای متقاعد کردن همتایان خود که این شرکت تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست، مشکل دارند. برند Honor برخلاف شرکت مادر خود تجهیزات مخابراتی به اپراتورهای تلفن همراه نمی فروشد و در ساخت شبکه های ۵G مشارکت ندارد. بعلاوه محصولات این برند در آمریکا موجود نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha