• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400063022140
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس روستایی و عشایری به شکل حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند / مدارس پرجمعیت از آبان ماه

مدارس روستایی و عشایری به شکل حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند / مدارس پرجمعیت از آبان ماه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری به شکل حضوری سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

احمد ناصری 30 شهریور در جلسه هماهنگی شروع سال تحصیلی در اردبیل اظهار کرد: شرایط حضور دانش‌آموزان، الگوها و دستورالعمل‌های وزارتی در این زمینه به نواحی، مناطق و مدارس ابلاغ شده تا با هماهنگی معلمان آغاز سال تحصیلی را از سوم مهرماه شاهد باشیم.

وی اولین الگو را مربوط به مدارس روستایی و عشایری با جمعیت هر کلاس کمتر از 15 نفر اعلام کرد و گفت: در مدارسی که کلاس‌های آن کمتر از 15 نفر باشد، شروع سال تحصیلی به صورت حضوری بوده و دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و سایر پروتکل‌ها در سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل 540 واحد آموزشی در روستاها و عشایر با جمعیتی کمتر از 15 نفر مشغول فعالیت هستند که در این مدارس دانش‌آموزان از سوم مهرماه به شکل حضوری تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

ناصری افزود: یک‌هزار و 300 مدرسه در استان اردبیل جمعیت کمتر از 50 نفر دارند که در این مدارس نیز سال تحصیلی از سوم مهرماه به صورت حضوری خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در مناطق شهری نیز مدارس فعالیت خود را در قالب شبکه شاد و غیرحضوری آغاز خواهند کرد که امسال مدارس تلویزیونی نیز به کمک دانش‌آموزان آمده تا تحصیلشان به صورت مطلوب و مناسب به انجام برسد.

ناصری اضافه کرد: در مدارس شهری ما با دو دسته مدارس روبه‌رو هستیم که دسته اول دانش‌آموزان زیر 300 نفر و دسته دوم دانش‌آموزان بالای 300 نفر دارند که در این مدارس نیز شرایط تحصیل حضوری از نیمه اول آبان و نیمه دوم آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: مدارسی که کمتر از 300 نفر دانش‌آموز دارند نیمه اول آبان ماه و بالاتر از 300 نفر دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز خواهند کرد و در عین حال از اول مهرماه فعالیت‌ آموزشی این مدارس در شبکه شاد خواهد بود.

ناصری در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز ادامه داد: تمام تلاش و عزم دولت، ستاد ملی کرونا، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بر این است تا در گام اول گروه سنی 12 تا 18 ساله‌ها از هفته آینده واکسینه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: قرار است دانشگاه علوم پزشکی زیرساخت‌های لازم و امکانات مناسب را در این زمینه مهیا کند تا کار واکسیناسیون دانش‌آموزان در این گروه سنی با همکاری آموزش و پرورش به انجام برسد.

ناصری تصریح کرد: الگوی بازگشایی مدارس به صورت حضوری، غیرحضوری و ترکیبی در روزهای اخیر اعلام شده و همه مدارس آماده بازگشایی مدارس از سوم مهرماه هستند که امیدواریم یک سال تحصیلی پر از شور و نشاط را شاهد باشیم.

وی گفت: در مجموع یک‌هزار و 300 مدرسه در استان اردبیل در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند که آغاز سال تحصیلی آنها به صورت حضوری بوده و دانش‌آموزان موظف به حضور در کلاس‌های درس خواهند بود.

ناصری افزود: به مدیران مدارس اختیار داده شده تا زیرساخت‌های لازم را برای حضور دانش‌آموزان و همچنین تشکیل کمیته سلامت دانش‌آموزی انجام داده و از همه جهت فضای مدرسه را برای بالا بردن شور و نشاط نسل آینده مهیا کنند.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با سازماندهی نیروی انسانی، توزیع کتب درسی، آماده‌سازی مدارس و کلاس‌های درس و سایر مباحث مطرح شده سعی بر این است تا در سال تحصیلی جدید به سه مقوله سلامت، آموزش و آرامش دانش‌آموزان بها داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد ارزیابی آغازین معلمان و فرصت دو سه هفته‌ای برای رفع مشکل و ضعف دانش‌آموزان در کتب درسی سال‌های گذشته اضافه کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان ماه‌هاست از فضای مدرسه دور هستند، معلمان در سال تحصیلی جدید دو سه هفته اول را تلاش خواهند کرد تا مباحث گذشته را مرور تا بعد از آن وارد مباحث جدیدتر شوند.

ناصری به توزیع 95 درصد کتب درسی در روزهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: تنها کتب درسی دانش‌آموزان کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و همچنین استثنایی باقی مانده که در روزهای آینده توزیع آنها نیز به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha