• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400063022470
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب یک فوریت طرح"الزام شهرداری به اصلاح فرآیندهای ساختمانی و الزام واحد خدمات مشاوره شهرسازی"

تصویب یک فوریت طرح"الزام شهرداری به اصلاح فرآیندهای ساختمانی و الزام واحد خدمات مشاوره شهرسازی"

اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح های "الزام شهرداری به اصلاح فرآیندهای ساختمانی" و" الزام واحد خدمات مشاوره شهرسازی در شهرداری تهران " را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین جلسه علنی شورا بررسی دو فوریت طرح الزام شهرداری به اصلاح فرآیندها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: از همکارانی که کمک کردند این طرح در صحن مطرح شود تشکر می‌کنم؛ چرا که متاسفانه صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۹ و میانگین زمان صدور ۶۴۲ روز و ۴ ساعت بوده است.

وی افزود: من باید عرض کنم که در مسیر سرعت بخشی به فرایند گواهی‌های ساختمانی و صدور پروانه ما باید با ٢ رویکرد کار را دنبال کنیم ابتدا باید با نگاه کوتاه مدت موانع‌ها را برداشت تا کار انجام شود و به مباحث بلند مدت هم باید توجه کرد و ممکن است زمان زیادی ببرد همچنین باید براساس هوشمندسازی و شفافیت عمل کرد. در فرایند کوتاه مدت باید موانع در سامانه فعلی برطرف شود که یکی از موانع ماندگاری پرونده در کارتابل‌ها است که تا حدی قابلیت گزارش گیری در مناطق وجود دارد؛ اما هدف این است که داشبورد مدیریتی در اختیار کاربران و مدیران قرار گیرد و توسط معاونت شهرسازی زمان استانداری ماندگاری پرونده‌ها مشخص شود و ابهام نداشته باشد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز گفت: من با ٢ فوریت آن مخالف هستم، پیشنهاد من این است که این طرح نیاز به چند اصلاح کوچک دارد در فوریت آن شکی نیست، اما به نظرم بر روی آن یک فوریت بگذاریم تا تصویب شود و ان شاءالله تا هفته آینده بتوانیم طرح را کامل کنیم و ٢ فوریت به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا، نهایتا یک فوریت این طرح با اکثریت آراء به تصویب رسید.

در ادامه جلسه عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: زمان ماندگاری هر پرونده باید مشخص شود که متاسفانه شهرداری تهران الزامی برای تعیین زمان ندارد همچنین وضعیت صدور پروانه‌ها مورد تایید ما نیست.

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: پیشنهاد من این است که الزام دیگری برای شهرداری مبنی بر مانع زدایی از تولید داشته باشیم که حتی چنین قانونی در مجلس ما هم وجود دارد و به نظرم این شرط را بگذاریم که شهرداری لایحه را طی مدت ٢ ماه جهت کاهش زمان صدور پروانه ارائه بدهد.

مهدی قائمی عضو شورای شهر تهران نیز گفت: پیشنهادم این است که این طرح را به مکلف کردن شهرداری جهت ارائه یک لایحه برای ساده سازی فرایند صدور پروانه تغییر دهیم، این فرایند باید در مقیاسی بزرگ و کلان مورد بازنگری قرار گیرد.

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران نیز افزود: درباره این طرح، کمیته شهر هوشمند بررسی‌هایی را انجام داد و ان شاءالله با همکاری کمیسیون‌ها بتوانیم نظرات خود را مطرح کنیم.

در ادامه جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح "الزام شهرداری به ارائه لایحه الزام واحد خدمات مشاوره شهرسازی" در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که نهایتا یک فوریت این طرح به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه این جلسه نیز انتخاب یک نفر از اعضا جهت عضویت در کمیسیون موضوع بند الف ذیل ماده هفتم مصوبه  اصلاحیه آئین نامه اجرایی ماده (1) قانون اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها در دستور کار بود که نهایتا حسینی  با " 12 " رأی به عنوان نماینده شورا انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha