• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400063022479
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی می‌شود

یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی رونمایی می‌شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.


علی واحد در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: 74 شهید گمنام استان اردبیل در 33 نقطه خاکسپاری شدند که 70 درصد یادمان شهدای گمنام تکمیل و 30 درصد آنها همچنان باقی مانده است.
وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با طراحی مناسب 10 یادمان باقیمانده در استان را به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم که البته احداث این یادمان‌ها نیازمند تأمین اعتبار کافی از ردیف اعتبارات فرهنگی است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته دفاع مقدس علاوه بر یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی‌، دو یادمان دیگر در جعفرآباد و اصلاندوز نیز آماده بهره‌برداری و رونمایی خواهد شد.


واحد افزود: متأسفانه در سه سال اخیر اعتبارات حوزه فرهنگی به تدریج به صفر رسیده و ما هیچ منابع اعتباری برای تکمیل یادمان شهدا نداریم که امیدواریم با عنایت مسئولان در این زمینه تأمین اعتبار انجام شده و این پروژه‌های ارزشمند به سرانجام برسد.


وی در مورد تکمیل دانش‌نامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان اردبیل خاطر نشان کرد: در 300 عنوان مدخل کار از چهار سال پیش در این حوزه شروع شده و در حال حاضر 90 درصد کار تدوین دایره‌المعارف به انجام رسیده است.


واحد سختی کار را در پیگیری برای مصاحبه با ایثارگران، پیشکسوتان و رزمندگان در مناطق مختلف استان و حتی خارج از استان یادآور شد و اضافه کرد: اخیرا تیمی به این مجموعه اضافه شده تا تلاش کنند که این پروژه تا پایان امسال به سرانجام برسد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با انتخاب 19 عملیات دوران دفاع مقدس که رزمندگان استان اردبیل حضور پرشوری در آن داشتند، قرار شده کتاب‌هایی در این زمینه تدوین شود که تا پایان امسال برای 9 عملیات با جمع‌آوری اسناد و صحبت‌های رزمندگان کتاب‌های مورد نظر آماده چاپ خواهد شد.


واحد در مورد آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس و تخصیص نیافتن اعتبارات وعده داده شده از سوی برخی از مسئولان ادامه داد: در سفر رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه به استان اردبیل قرار شد 22 میلیارد تومان اعتبار به موزه دفاع مقدس اختصاص یابد تا دو سال پیش این پروژه به سرانجام برسد که از این محل 11 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که اغلب آنها نیز به صورت اسناد خزانه بوده است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به بازدید استاندار اردبیل از این پروژه فرهنگی، معنوی اشاره کرد و گفت: در بازدید استاندار اردبیل وعده گرفتیم تا با تأمین 15 میلیارد تومان اعتبار موزه دفاع مقدس را به شکل کامل تا 30 آبان ماه تکمیل و تحویل دهیم.


وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از طبقه فوقانی موزه دفاع مقدس با 15 میلیارد تومان اعتبار امیدواریم گالری دائم و موقت به بهره‌برداری رسیده و امکان موزه‌آرایی آنها فراهم آید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha