• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400063022525

شهردار یزد خبر داد

از مردم‌داری و اصلاح امور تا لزوم پیوست فرهنگی طرح‌های بزرگ شهری

از مردم‌داری و اصلاح امور تا لزوم پیوست فرهنگی طرح‌های بزرگ شهری

ایسنا/یزد شهردار شهر میراث جهانی یزد از راه‌اندازی دفتر ارتباطات مردمی و اصلاح فرآیندهای اشتباه شهرداری خبر داد و گفت: در صورتی که قرار است طرح عمرانی سنگینی در شهر اجرا شود، حتماً باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد.

«ابوالقاسم محی‌الدینی» که در نخستین گام فعالیت خود به عنوان شهردار شهر جهانی یزد اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دفتر ارتباطات مردمی در شهرداری کرده است، اظهار کرد: قطعاً با ایجاد این بخش، بسیاری از مشکلات مردم پایش شده و بخشی از مشکلات در همان بررسی‌ها برطرف می‌شود و نیازی نیست حتماً به شهردار و معاون شهردار ارجاع شود.

وی افزود: دومین نکته بسیار مهمی هم که به دنبال آن هستیم اصلاح فرآیندهای اشتباهی است که در مجموعه شهرداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سند بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در حال تدوین است، گفت: در صورتی که قرار است طرح عمرانی سنگینی در شهر اجرا شود حتماً باید پیوست فرهنگی اجتماعی داشته باشد و برای هر طرح اجرایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی آن توجه کنیم و در نوع کار و زمان اجرای آن هم از مردم نظرخواهی شود.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تمرکززدایی از فعالیت‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری یزد دانست و گفت: نباید همه امور مهم مناطق به صورت متمرکز در شهرداری مرکز انجام شود بلکه می‌توان بسیاری از اقدامات را به مدیران مناطق شهرداری واگذار کرد.

وی افزود: بخشی از فرآیندهای اشتباه به وسیله همین تفویض اختیار به مدیران مناطق شهرداری برطرف می‌شود و در کنار آن از فسادهای احتمالی هم که ممکن است به وجود آید جلوگیری می‌شود.

محی الدینی با تقدیر از تمامی نیروها و کارکنان شهرداری گفت: نیروهای خدوم شهرداری در تمام طول سال و حتی زمان هایی که همه مردم در حال استراحت و تفریح هستند از جمله ایام نوروز مشغول به فعالیت و خدمت به مردم هستند و قابل تقدیر است.

وی که در دیدار با امام جمعه به این مسائل اشاره کرده است، گفت: موضوع بسیار مهم برای ما در این مقطع زمانی رعایت کامل مردمداری توسط تمام کارکنان و مدیران شهرداری است.

شهردار شهر جهانی یزد: موضوع بسیار مهم برای ما در این مقطع زمانی رعایت کامل مردم داری توسط تمام کارکنان و مدیران شهرداری است.وی افزود: مردم‌دار بودن این نیست که صرفا بتوانیم کاری را برای مردم انجام دهیم، زمانی کاری واقعاً قانونی نیست و نمی‌توانیم انجام دهیم اما می‌توان به عنوان حداقلی‌ترین اقدام شنونده مشکلات مردم بود.

وی افزود: همه افرادی که به نوعی با مردم در شهرداری مرتبط هستند باید پای حرف‌های مراجعه کنندگان بنشینند و با احترام به آن‌ها توضیحات و جواب لازم را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محی‌الدینی تصریح کرد: شاید آن فرد از توضیحات دریافت شده اصلاً قانع هم نشود ولی برخورد محترمانه و پاسخ دادن تفاوت بسیاری با رعایت نکردن احترام و عصبانی کردن مردم دارد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد بیان کرد: این کار را شخصاً هر روز به خودم یادآوری می‌کنم و از مدیران شهرداری هم می‌خواهم که به صورت مستمر رعایت احترام مراجعه کنندگان را به خودشان متذکر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha