• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400063022664
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون استاندار زنجان:

سند آمایش سرزمین محور احداث مسکن در زنجان قرار گیرد

سند آمایش سرزمین محور احداث مسکن در زنجان قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد: سند آمایش سرزمین باید محور توسعه زنجان و احداث مسکن قرار گیرد.

مهرداد سلطانی ظهر امروز (۳۰ شهریورماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: تولید مسکن در سال‌های اخیر تقاضامحور بوده و این موضوع برای حوزه صنعت نیز صادق است، در واقع استقرار جمعیت، شکل‌گیری هسته‌های سکونت و ایجاد اشتغال تحت تاثیر زیرساخت‌هایی است که ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استراتژیک زنجان و همین‌طور نزدیکی به پایتخت و استان‌های پرجمعیت، از دیگر مزایای استقرار جمعیت و صنایع به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: طرح آمایش سرزمین وظیفه هدایت توسعه استان در بخش‌های مختلف را بر عهده دارد و برنامه‌ها یک شبه محقق نمی‌شود، بلکه باید هرگونه تصمیم در کارگروه‌های مرتبط بررسی و بر اساس سند آمایش انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: طرح آمایش سرزمین در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، راه و مسکن، اشتغال و سایر موارد با توجه به نیازهای امروز و آینده تهیه شده و مسیر توسعه در اقداماتی از جمله احداث مسکن را باید با توجه به تقاضا در نظر گرفت.

این مسئول با تاکید بر اینکه احداث ۵۴ هزار واحد مسکونی در چهار سال آینده باید با ایجاد تعادل در شرق و غرب به لحاظ تامین زیرساخت‌ها و امکانات باشد، عنوان کرد: باید هرگونه اقدام در طرح‌های اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز با نگاه آمایشی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: مسئولیت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با بنیاد مسکن است که در استان زنجان ۴۴۶۳ نفر در این شهرها ثبت‌نام کردند و از بین آن‌ها ۶۳۵ نفر واریز وجه داشتند و تاکنون برای ۶۳۲ نفر پروژه تخصیص داده شده است.

رضا خواجه‌ای در مورد دلیل اختلاف بین تعداد ثبت‌نام کنندگان و متقاضیان دارای واریزی، تصریح کرد: بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن اعطا می‌کند، این در حالی است که عده‌ای از این تسهیلات استفاده کردند و از مسکن ملی انصراف دادند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۳۷ درصد زمین‌های دریافتی برای احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان است، ابراز کرد: ۲۱ درصد زمین در شهرستان ابهر، ۴ درصد خدابنده، ۱۳ درصد در خرم‌دره، ۱۹ درصد طارم و ۶ درصد به ماه‌نشان اختصاص دارد.

وی اجرا نشدن شبکه آب و برق سایت‌های هیدج و آب‌بر در طرح اقدام ملی را از چالش‌های موجود برشمرد و خاطرنشان کرد: صادر نشدن سند برای ۱۰ قطعه انفرادی زرین‌رود نیز از دیگر مشکلات به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha