• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400063022905
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد مطرح کرد

شرکت در محافل و عادی انگاری عامل قرمز ماندن وضعیت کرونا در خلیل‌آباد

شرکت در محافل و عادی انگاری عامل قرمز ماندن وضعیت کرونا در خلیل‌آباد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: عادی انگاری و شرکت در محافل خانگی باعث قرمز ماندن وضعیت کرونا در این شهرستان شده است.

سید محمد هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا عادی‌انگاری و محافل خانگی را موجب افزایش موارد ابتلا و تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در این شهرستان به قرمز دانست و افزود: این عوامل موجب شده تا شهرستان خلیل‌آباد همچنان در وضعیت قرمز قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون هفت نفر در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بستری و ۳۴ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند، مطرح کرد: چون این شهرستان دو هفته بعد از اینکه وضعیت همه شهرستان‌ها قرمز شده بود هنوز در وضعیت زرد قرار داشت موجب شده اکنون کمی با تأخیر از وضعیت قرمز خارج شویم.

وی بیان کرد: با فعالیت ستاد مقابله با کرونای شهرستان و سرعت گرفتن واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی وضعیت رو به بهبود است اما هنوز در وضعیت قرمز قرار داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با بیان اینکه تا کنون بیش از ۵۰ درصد جمعیت هدف شهرستان واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: در موج پنجم کرونا به نسبت موج قبلی بیشترین میزان مراجعه کننده را به بیمارستان این شهرستان داشتیم.

وی مطرح کرد: اگر چه در موج چهارم با توجه به آمار حدود پنج تخت برای بستری‌ها اختصاص داده شد اما در این موج به خاطر درگیر شدن تمامی شهرستان آمار به ۲۲ تخت افزایش یافت.

هاشمی عنوان کرد: باوجود اینکه اکنون هفت نفر در بیمارستان بستری هستند اما آمار رو به کاهش هست و تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود که از وضعیت قرمز خارج شویم.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان آمادگی کامل برای واکسیناسیون تمامی مراجعان را دارد، گفت: باوجود اینکه ظرفیت تزریق ۲۰۰۰  دوز در روز را داریم اما اکنون میزان مراجعه در روز ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد عنوان کرد: اگر واکسیناسیون شهرستان کامل شود پیش‌بینی می‌شود در موج بعدی شاهد این میزان درگیری و ابتلا به ویروس منحوس کرونا نباشیم.

وی تصریح کرد: به نسبت جمعیت بیشترین میزان بستری را در این موج داشتیم، اگر چه در این اواخر ۷۰ درصد جمعیت شهرستان پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند اما آنچه موجب ابتلاء بیشتر به این ویروس شد افزایش دورهمی‌ها و عادی انگاری خانوادگی بوده است.

هاشمی بیان کرد: شهروندان فکر می‌کنند چون همه از یک خانواده هستند شرکت در دورهمی‌ها مشکلی ندارد و کسی به کرونا مبتلا نمی‌شود در صورتی که برخی بستری‌ها و ابتلا به این بیماری خانوادگی بوده است.

وی گفت: اگر چه در شهرستان اجتماعات گسترده نداریم و تالارها بسته بودند اما بر اساس آمار مراجعان بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به دلیل شرکت در دور همی‌های خانوادگی بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد افزود: متأسفانه به محض اینکه اعلام می‌شود تعداد مراجعان به بیمارستان و بستری‌ها کاهش یافته عادی انگاری صورت می‌گیرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش می‌یابد و به حداقل می‌رسد.

وی گفت: اگر چه در ابتدای موج پنجم تست ۷۰ درصد کسانی که مراجعه می‌کردند مثبت بود اما در هفته‌های اخیر به یک سوم کاهش یافته است، در حال حاضر میانگین سنی مبتلایان در خلیل‌آباد به ۳۵ سال رسیده و کاهش داشته است.

هاشمی عنوان کرد: اکنون واکسیناسیون در ۹ مرکز بهداشتی درمانی و یک مرکز تجمیعی در کانون سلمان انجام می‌شود و آمادگی پذیرش ۲۰۰۰ نفر در روز را داریم.

وی با بیان اینکه از نظر واکسن کمبودی نداریم، بیان کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تاکنون بسیاری از شهروندان خلیل‌آبادی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. تا زمانی که عادی انگاری و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد میزان بستری‌های ناشی از بیماری کرونا روند افزایشی خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: عادی انگاری و سهل‌انگاری مردم نسبت به همه‌گیری ویروس کرونا، شرایط را وخیم کرده است و اگر همکاری و همدلی نباشد اوضاع وخیم‌تر خواهد شد.

 وی با بیان اینکه عادی انگاری و شرکت در محافل خانگی موجب انتشار ویروس کرونا و افزایش ابتلا و تغییر رنگ‌بندی در شهرستان می‌شود، اظهار کرد: البته شمار مبتلایان در این شهرستان طی چند هفته گذشته رو به کاهش بوده و امیدواریم افزایش پیدا نکند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha