• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400063123090
  • خبرنگار : 50457

/گزارش/

شهرکی در لنده که آب آشامیدنی ندارد!

شهرکی در لنده که آب آشامیدنی ندارد!

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد شهرک شهید رجایی شهر لنده ر مرکز شهرستان لنده آب شرب ندارند و با مشکلات جدی مواجهند.

براساس گزارش برخی شهروندان از بی آبی ۲۰ روزه آب شرب شهرک شهید رجایی لنده مطلع شدیم.

شهروند شهرک شهید رجایی لنده به خبرنگار ایسنا می گوید: از ۱۲ روز گذشته آب نداریم و هیچ کس در این اوضاع کرونایی و گرما به فکر ما نیست.

وی افزود: بارها این مشکل را از فرمانداری، آب و فاضلاب و شهرداری پیگیری کرده ایم اما تا کنون هیچ کس به داد ما نرسیده اند.

یک شهروند دیگر اظهار می کند؛ این شهرک آب آشامیدنی ندارد و مردم ناچارند آب را به صورت دبه ای از چند کیلومتر آن طرف تر گیر بیاورند. از مسئولان خواهشمندم که به فکر ساکنان  این منطقه از لنده باشند.

وی عنوان می کند؛ چرا یکی به داد ما نمی رسد و صدای ما را نمی شنود؟ شبها خواب نداریم تا بتوانیم آب از مناطقی که آب دارند با خواهش و تمنا و با دبه تامین کنیم و شبها را به صبح می رسانیم تا تانکر آب خود را پُر کنیم.

این شهروند بیان می کند؛ ساکنان شهرک شهید رجایی لنده حدود ۸ سال است که با مشکل جدی بی آبی مواجه هستند. بیشتر مواقع ما نمی دانیم دغدغه کار و درامد خود را دشاته باشیم یا به فکر آب برای شرب خانواده باشیم. بی آبی آرامش و خواب را از ما اهالی شهرک شهید رجایی گرفته است.

تورج رزمجو، فرماندار شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اعتراضات مردم شهرک فجر و شهید رجایی به علت کمبود آب شرب را به حق عنوان کرد و گفت: شرکت آبفای شهرستان لنده در تامین آب مشکلی ندارد بلکه در توزیع آب با مشکل مواجه هست که با تکمیل منبع ۱۰۰۰ متر مکعبی و خط انتقال ۴ کیلومتری به منبع آب این مشکل رفع می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط  پیش آمده، در خصوص قعطی و بی آبی شهرکهای شهید رجایی و فجر  زحمات زیادی جهت رفع مشکل آب صورت گرفت که با پیگیری های صورت گرفته مخزن آب ۱۰۰۰متر مکعبی بالای شهرک فجر طی چندسال گذشته رها شده بود چندروز قبل استارت کار زده شد و هم اکنون فعال است.

 رزمجو یکی از مشکلات عمده شهرک های فجر و شهیدرجایی را هم تراز بودن این شهرک ها عنوان و تصریح کرد:به دلیل توپوگرافی منطقه لنده و تنها یک مخزن فعلی آب در شهر وجود دارد و همین مسئله باعث سختی ارسال آب به این شهرک ها شده است.

فرماندار شهرستان لنده بیان کرد: به محض تامین برق آب مخزن در نیمه اول مهر ماه مخزن آب ۱۰۰۰متر مکعبی اندازی و مشکلات کمبود آب این شهر حل خواهد شد.

بهنام داورپناه، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان لنده نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: مشکل آب شرب مناطقی از شهرک‌های شهید رجایی و فجر از دیر باز دغدغه ساکنین این شهرک‌ها بوده و تا الان نیز آن را با خود یدک می‌کشند.

وی افزود: عمده مشکلی که وجود داشته افت فشار آب به دلیل کم بودن و گاهاً برابر بودن اختلاف ارتفاع مخزن ۲۰۰۰مترمکعبی شهر با منازل بالادستی شهرک‌های نامبرده بوده است.

داورپناه اظهار کرد: آب وفاضلاب استان پس از مطالعه وبررسی و تخصیص اعتبار و پای کار آمدن بنیادعلوی و مشارکت این بنیاد که در تسریع روند پروژه تاثیربسزایی داشت ۹۰درصد از پروژه را تاپایان خرداد ۱۴۰۰اجرا کرده و از اواسط شهریور نسبت به تکمیل ۱۰ درصد باقیمانده اقدام و اکنون پروژه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند که امیدواریم تا ۲۰ روز آینده این مشکل به طور کامل از زندگی مردم عزیز مناطق ذکر شده رخت بربندد. 

داورپناه تصریح کرد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال ۸ اینچ به طول ۴ کیلومترواحداث مخزن ۱۰۰۰مترمکعبی و خط برگشت از مخزن به طول ۴۰۰ متر است.

وی ادامه داد: از بدو وقوع مشکل تا کنون آبفا شهرستان با کم کردن فشار در مناطق پایین دستی شهر و تانکر آبرسانی برای به حداقل رساندن مشکل خانوارهای تحت تاثیر اقدام کرده است.

گفتنی است که پروژه احداث مخزن ذخیره و خط انتقال آب برای رفع مشکل آب این شهرک که نیمه دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ آغاز شده بود و مدت زمان پیش بینی بهره برداری از این پروژه حدود به ۶ ماه  بود اما هم اکنون ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مردم با بی آبی دست و پنجه نرم می کنند که پیگیری جدی مسئولان شهرستان لنده و استان کهگیلویه و بویراحمد را می طلبد. شهرستان  لنده در ۵ کیلومتری رودخانه مارون  قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha