• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400063123346

در اولین روز هفته دفاع مقدس انجام شد؛

آغاز فعالیت مرکز واکسیناسیون حرم شاهچراغ(ع)

آغاز فعالیت مرکز واکسیناسیون حرم شاهچراغ(ع)

ایسنا/فارس در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، طی آئینی، مرکز واکسیناسیون حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) افتتاح شد و فعالیت خود را در راستای افزایش سطح ایمنی جامعه در مقابل بیماری کرونا، آغاز کرد.

استاندار فارس چهازشنبه ۳۱ شهریورماه در مراسم افتتاح پایگاه واکسیناسیون حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز واکسیناسیون در حرم‌های مطهر است، گفت: همراهی دستگاه‌های مختلف در استان با سپاه و بسیج سبب اتفاقات بزرگی در راستای مقابله با کرونا شد و راه‌اندازی این مرکز نیز نشان از همراهی تولیت حرم مطهر با مردم دارد.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه همکاری و همراهی مسئولان سبب تزریق ۲ میلیون دز اول و بیش از یک میلیون دز دوم در استان شده است، گفت: ۷۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده و واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از واکسیناسیون از پیشرو بودن فارس در پیشگیری و مقابله با کرونا در میان دیگر استان‌ها خبر داد.

به گفته مهرزاد لطفی، ۶۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال فارس دز اول و ۳۰ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند که راه‌اندازی مراکز تجمیعی و شبانه‌روزی در محل حسینیه عاشقان ثارالله سپاه فجر استان فارس در این امر تاثیر به‌سزایی داشته است. 

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه سپاه و بسیج از آغاز شیوع کرونا با ایجاد قرارگاه زیستی در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت به مقابله با این ویروس منحوس پرداختند، گفت: مرکز واکسیناسیون احمدبن‌موسی (ع) بزرگترین مرکز تجمیعی در استان است که با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی و نیز امام جمعه شیراز راه‌اندازی شد.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور، با بیان اینکه فرمانده سپاه فجر فارس با مشاوره و راهنمایی‌های خود در راه‌اندازی این مرکز همراهی کردند، افزود: تفاوت این مرکز با دیگر مراکز واکسیناسیون، پیوست فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه آن است که با توجه به موقعیت مذهبی فرهنگی حرم مطهر انجام شده است.

علی‌پور همچنین از ۱۷ گیت فعال در این مرکز و قابلیت تبدیل به شدن به ۳۴ عدد خبر داد و افزود: این مرکز ظرفیت روزانه بین شش تا ۱۰ هزار نفر تزریق را دارد و در صورت تبدیل شدن به مرکز شبانه‌روزی، قابلیت تزریق ۱۲ هزار تزریق را خواهد داشت.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز، ۱۱۵ نفر نیروی انسانی شامل نیروهای بسیج جامعه پزشکی و کادر درمان علوم پزشکی شیراز، در این مرکز خدمات واکسیناسیون علیه کروناویروس را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha