• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400063123423
  • منبع : نمایندگی همدان

مقدمات بازگشایی مدارس نهاوند فراهم شده است

مقدمات بازگشایی مدارس نهاوند فراهم شده است

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند گفت: مقدمات بازگشایی مدارس و بسترسازی مناسب برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نهاوند فراهم شده است.

به گزارش ایسنا محمدحسین دارایی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیش از ۱۸ ماه است که کرونا بر کشور حاکم شده و آموزش وپرورش نیز از آسیب‌هایی که کرونا درپی داشته است، در امان نمانده است.
وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری در کلاس و مدارس نیست و شاد و فضای مجازی فقط می‌توانند یک مکمل باشند.

دارایی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی به‌صورت حضوری دارای مزایای زیادی نسبت به حضور مجازی است، افزود: از جمله مهمترین مزایای آموزش حضوری می‌توان به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز دانش‌آموزان، پررنگ شدن بخش تربیتی دانش‌آموزان، استفاده مستقیم از تدریس معلم در کلاس درس و امکان بازخورد مفید و مناسب از طریق پرسش‌های تدریجی است.

وی ادامه داد: تقویت روحیه‌ی جمعی و اجتماعی شدن دانش‌آموزان، نظم و انضباط دانش‌آموزان از لحظه بیدار شدن و رفتن به مدرسه، برنامه منظم برای خواب، تغذیه و داشتن تحرک کافی در مدرسه که از چاقی دانش آموزان نیز جلوگیری می‌کند از دیگر مزایای آموزش حضوری دانش‌آموزان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان در استان همدان پیش‌رو است، تأکید کرد: تا به امروز بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان شهرستان واکسینه شده‌اند و به تازگی بر اساس رِنج سنی، واکسیناسیون دانش آموزان نیز آغاز شده است.

به گفته وی با روند خوب واکسیناسیون فرهنگیان و آغاز اجرای واکسیناسیون دانش‌آموزان شرایط مساعدی برای حضور در مدارس فراهم شده است.

دارایی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت تدریجی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مدارس روستایی و عشایری با ۱۵ دانش‌آموز از ابتدای مهر و مدارس روستایی تا ۳۰ نفر نیز در هفته دوم یا سوم مهر در مدارس حاضر خواهند شد.

او با بیان اینکه در مدارس پرجمعیت تا ۳۰۰ نفر حضور دانش‌آموزان از ابتدای آبان ماه و مدارس بالای ۳۰۰ نفر نیز در نیمه دوم آبان ماه به‌صورت گروه‌بندی انجام خواهد شد، افزود: در تمام مدارس کمیته سلامت تشکیل شده است و در مدارس شورای مدرسه متناسب با شیوه‌نامه‌ها باید زمینه حضور دانش‌آموزان را فراهم کنند.

دارایی به اقدامات صورت گرفته برای شروع سال‌تحصیلی اشاره کرد و افزود: کار ساماندهی کلاس‌ها و دبیران انجام شده و توزیع کتاب‌های درسی نیز در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول انجام شده است.

او بیان کرد: با شروع سال تحصیلی بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز در شهرستان نهاوند که ۵۶ درصد آن‌ها ابتدایی هستند در ۲۳۱ آموزشگاه و ۹۳۵ کلاس درس حاضر می‌شوند و به صورت مجازی یا حضوری آموزش‌های درسی را فرا می‌گیرند.

دارایی یادآوری کرد: همچنین مراسم جشن غنچه‌ها و جشن شکوفه‌ها روز پنجشنبه و مراسم بازگشایی و زنگ مقاومت نیز در روز شنبه سوم مهرماه اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند ضمن تشکر ویژه از خیّرین گرانقدر که در سال تحصیلی جاری در تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان فاقد این امکانات و همچنین وسایل ضدعفونی و بهداشتی به مدارس کمک کردند، از خیّرین درخواست کرد امسال نیز این کمک ها را ادامه دهند.

او در ادامه از اصحاب رسانه خواست از تمام ظرفیت‌های خود برای ترغیب اولیا به واکسن زدن استفاده کنند و تأکید کرد: والدین محترم در اولین فرصت به مراکز تعیین شده مراجعه کنند و با واکسینه شدن، فضای خانواده‌ها را ایمن کنند.
وی در خاتمه گفت: شروع سال‌تحصیلی جدید و حضور دانش‌آموزان در مدارس مستلزم همکاری خانواده‌ها، مردم و رسانه‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha