• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400063123549
  • خبرنگار : 50105

معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز

معرفی بهترین دانشگاه‌های آمریکا بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز

ایسنا/خراسان رضوی جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایالات‌متحده آمریکا برای سال ۲۰۲۲ منتشر شد. این رتبه‌بندی به صورت مشترک از سوی وال‌استریت ژورنال و نظام رتبه‌بندی تایمز «تایمز هایر اجوکیشن» انجام شده است.

به نقل از تایمز، در این بررسی دانشگاه جان‌هاپکینز برای اولین‌بار به ۱۰ گروه برتر پیوست و دانشگاه هاروارد برای پنجمین سال متوالی رتبه برتر را با محوریت دانشجویان به دست آورد. در این رتبه‌بندی، موسسه جان هاپکینز در شهر بالتیمور در رتبه نهم قرار گرفته و دانشگاه نورث‌وسترن در رتبه دهم و جایگزین دانشگاه کرنل شد که دو رتبه نزول کرده و به رتبه یازدهم رسیده است. دانشگاه استنفورد نیز با دو پله صعود به رتبه دوم و موسسه فناوری ماساچوست با یک رتبه سقوط به رده سوم نزول کرده است.

صعود دانشگاه جان هاپکینز به دلیل بهبود جزئی نمرات آن در بررسی منابع، نتایج و محیط است که نشان می‌دهد این موارد برای صدرنشینی اهمیت دارد. ارتقاء نمره در ستون منابع شامل معیارهای مالی برای هر دانشجو، هیأت علمی به ازای هر دانشجو و مقالات تحقیقاتی برای هر دانشکده است.

در همین حال، دانشگاه اموری پس از افزایش چهار پله‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ در رتبه بیستم قرار گرفته و موارد برتری آن، شامل معیارهای میزان فارغ‌التحصیلی، ارزش‌افزوده به حقوق فارغ‌التحصیلان، بدهی پس از فارغ التحصیلی و شهرت دانشگاهی است.

دانشگاه میشیگان در شهر آن‌آربور برای دومین سال پیاپی برترین موسسه دولتی است، اما یک رتبه و به رده ۲۴ سقوط کرده است. هیچ یک از ۹ دانشگاه دولتی که امسال و سال گذشته در ۵۰ رتبه برتر قرار گرفتند در این مدت پیشرفت نکرده‌اند.

بر خلاف رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان  که بر عملکرد تحقیقاتی دانشگاه‌ها متمرکز است، جدول ایالات‌متحده میزان مشارکت دانشجویان موسسات، نتایج دانشجویان و محیط‌های یادگیری را سنجش می‌کند. امسال یک موسسه جدید (آکادمی نظامی ایالات‌متحده) در این رتبه‌بندی و در جایگاه ۴۷ قرار گرفته است.

رتبه‌های برتر این رتبه‌بندی شامل موارد ذیل است:

رتبه اول، دانشگاه هاروارد در کمبریج

رتبه دوم، دانشگاه استنفورد در استنفورد کالیفرنیا

رتبه سوم، موسسه فناوری ماساچوست در کمبریج

رتبه چهارم، دانشگاه ییل در نیوهیون، کنتیکت

رتبه پنجم، دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی

رتبه ششم، دانشگاه براون در پراویدنس، رود آیلند

رتبه هفتم، موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادینا، کالیفرنیا

رتبه هشتم، دانشگاه پرینستون در پرینستون، نیوجرسی

رتبه نهم، دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، مریلند

و رتبه دهم از آن دانشگاه دانشگاه نورث وسترن در اوانستون، ایلینوی  شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha