• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400063123670
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل بنیاد شهید استان:

بیشترین جانبازان زن کشور کرمانشاهی هستند

بیشترین جانبازان زن کشور کرمانشاهی هستند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: بیشترین جانبازان زن کشور کرمانشاهی هستند.

حجت الاسلام هادی عسگری به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نقش اثرگذار مردم استان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس، گفت: کرمانشاهی‌ها در سالهای دفاع مقدس در برابر دشمنان سینه سپر کرده و با تقدیم 9800 شهید، 23 هزار جانباز و 1800 آزاده اجازه ندادند دشمنان به خاک وطن تجاوز کنند.

عسگری با اشاره به نقش پررنگ زنان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس گفت: دیار قهرمان پرور کرمانشاه در دوران دفاع مقدس  با تقدیم 1100 زن جانباز بیشترین جانبازان زن کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه داد: این استان همچنین 950 زن شهیده دارد و دومین استان کشور از حیث آمار بالای شهدای زن در سالهای دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: زنان این استان در طول سالهای دفاع مقدس دوشادوش مردانشان در مقابل دشمنان ایستادند و در عین حال که خودشان در جبهه ها و در بخش های پشتیبانی حاضر شدند، مردانشان را راهی جبهه ها کرده و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برای ضربه زدن به نظام دست پیدا کنند.

عسگری تصریح کرد: زنان کرمانشاهی در طول دوران جنگ هشت ساله تحمیلی با تمام وجود و در عمل نشان دادند در حراست از کیان ایران اسلامی از جان خود و عزیزانشان مایه می گذارند.

ور در ادامه هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جانبازان و ایثارگران گنجینه های دفاع مقدس هستند که خاطرات خوبی از آن سالها دارند که باید هر طور شده برای ثبت و ضبط این خاطرات برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای انتقال رخدادهای  دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: باید با تهیه آثار هنری فاخر در قالب  کتاب، فیلم، سریال و... نسل جوان و آیندگان را در جریان اتفاقات رخ داده در سال های جنگ تحمیلی بگذاریم.

وی ادامه داد: همچنین باید از تجارب سال‌های دفاع مقدس در مدیریت کشور در همه عرصه ها استفاده کنیم تا به یاری خداوند شاهد حل مشکلات باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha