• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400063123786
  • خبرنگار : 50167

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان عنوان کرد

زنجان در حال عبور از پیک پنجم کرونا

زنجان در حال عبور از پیک پنجم کرونا

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: زنجان در حال عبور از پیک پنجم کرونا بوده ولی طبق پیش‌بینی‌ها در ۶ هفته احتمال شیوع موج ششم بیماری کرونا وجود دارد بنابراین روند واکسیناسیون باید شتاب بیشتری بگیرد.

محمدرضا صائینی عصر امروز (۳۱ شهریورماه) در ششمین شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با درصد پوشش واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان زنجان، اظهار کرد: تاکنون ۶۳ درصد افراد بالای ۱۷ سال و بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال دز اول واکسن کرونا را در استان دریافت کرده‌اند.

وی در رابطه با مراکز واکسیناسیون استان، افزود: در مجموع ۳۴ پایگاه ثابت واکسیناسیون و ۴۳ پایگاه ثابت و سیار واکسیناسیون با ۲۵۳ تیم عملیاتی که در این پایگاه‌ها مستقر هستند، فعال است.

این مسئول در رابطه با تاثیر واکسیناسیون هوشمند بر کاهش بستری و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در موج پنجم، تصریح کرد: رسوب بستری بیماران مبتلا به کرونا در موج پنجم نسبت به موج چهار در استان زنجان، ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد و میزان مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری نیز کاهش ملموسی داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه طول موج پیک‌ پنجم بیماری کرونا در استان زنجان از پیک چهارم کوتاه‌تر بود، گفت: اکنون استان زنجان در حال خروج از پیک پنجم بیماری است.

صائینی با اشاره به اینکه روزشمار آغاز احتمالی پیک ششم بیماری کرونا در کشور و استان زنجان آغاز شده است، اظهار کرد: احتمال دارد پیک ششم بیماری کرونا در ۶ هفته آتی بروز کند؛ بنابراین روند واکسیناسیون باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

وی در رابطه با ایمنی جمعی با واکسیناسیون، اظهار کرد: با ویروس کروناووهان اگر بیش از ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند، ایمنی جمعی ایجاد می‌شود ولی با ویروس کرونادلتا باید قریب به ۹۰ درصد مردم واکسینه شوند تا این ایمنی ایجاد شده و آن ۱۰ درصد نیز از گزند بیماری مصون شوند.

این مسئول با اشاره به سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان زنجان و قول‌های داده شده در خصوص تامین واکسن کرونا، تصریح کرد: اگر واکسن بیشتری در اختیار استان زنجان قرار گیرد، یک هفته فرصت داریم به عدد ایمنی جمعی ویروس دلتا برسیم که این امر نیز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان است‌.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه نباید این فرصت طلایی یک هفته‌ای را از دست داده و باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک کارت واکسیناسیون نیز همانند کارت ملی و غیره باید برای دریافت خدمات ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha