• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400063123872
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

تألیف کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی است

تألیف کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: تألیف کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی است.

خسرو عزیزی در مراسم رونمایی ۲ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دانشگاه لرستان که امروز ۳۱ شهریورماه صورت گرفت، تألیف کتاب در حوزه‌ دفاع مقدس را یک اقدام زیربنایی فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و دانشجو دانست و بر لزوم توجه اساتید به تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد.

حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و ایثارگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: که بسیجی بودن فقط یک اسم و عنوان نیست بلکه یک فرهنگ و یک مکتب انسان‌ساز الهی است.

حجت‌الاسلام مجتبی باقری، از راویان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم به بیان خصوصیات فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر الگوی رفتاری، فکری شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و افزود: شخصیت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی برمعیار تفکر، حرکت و گفتار در مسیر الهی بود و سردار همواره در همه مراحل زندگی خویش، به خداشناسی، خداباوری و خدامحوری در همه ابعاد زندگی‌اش، توجه عملی داشت.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس روزشمار دوران دفاع مقدس با توضیح توصیف تاریخ دوران دفاع مقدس در محوطه‌ عمومی گلزار شهدای دانشگاه لرستان، افتتاح شد تا به‌صورت تصویری، رویدادهای مهم دوران دفاع مقدس، نمایش داده شود.

گفتنی است، به‌مناسبت هفته دفاع مقدس از دو کتاب جنگ ایران و عراق؛ زمینه‌ها و پیامدها نوشته‌ مهدی شاهین، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان و «پنجره‌ای به سوی پرواز» نوشته‌ حامد نظرپورفرد از کارکنان دانشگاه لرستان، رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha