• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400063123896
  • خبرنگار : 50176

رئیس حوزه هنری لرستان:

اصل مترقی امربه‌معروف و نهی از منکر مسیر راه و مسیر رسیدن است

اصل مترقی امربه‌معروف و نهی از منکر مسیر راه و مسیر رسیدن است

ایسنا/لرستان رئیس حوزه هنری لرستان گفت: اصل مترقی امربه‌معروف و نهی از منکر مسیر راه و مسیر رسیدن است.

محمد کرم‌الهی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و حوزه هنری لرستان به‌منظور کاربرد هنر در فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: اصل مترقی امربه‌معروف و نهی از منکر مسیر راه و مسیر رسیدن است.

وی تصریح کرد: این اصل تنها نباید در دایره زبان محصور بماند بلکه باید در رفتار، افکار و عمل و اندیشه ما نمود و بروز و تجلی واقعی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فرصت هنر متعالی در راستا نهادینه‌سازی ارزش‌هایی چون امربه‌معروف و نهی از منکر، بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر دعوت به نیکی‌ها و پرهیز از زشتی‌هاست.

کرم الهی با اشاره به اینکه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مرکز برنامه‌ریزی برای تقویت و تحکیم این ارزش‌هاست، افزود: حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی در استان هم وظیفه بسط و گسترش ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارند.

وی با بیان اینکه بسط و گسترش ارزش‌های انقلاب چیزی جز دعوت به نیکی‌ها و پرهیز از زشتی‌ها نیست، ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه فرصتی برای دستیابی به این اهداف است.

رئیس حوزه هنری لرستان خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان و حوزه هنری لرستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در احیای حقیقی این اصل مترقی و بالنده امربه‌معروف و نهی از منکر در یک مسیر قرار می‌گیرند.

کرم‌الهی عنوان کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از فرایضی است که ریشه‌های معرفت‌شناسی عمیقی در باورهای بشری دارد دارای یک ریشه عمیق زیبایی شناسی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب در ذات خود وظیفه رسالت تبیین فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد، افزود: وقتی می‌گوییم دعوت به زیبایی می‌کنیم یعنی دعوت به امر متعالی می‌کنیم که یکی از بارزترین مصادیقش امربه‌معروف و نهی از منکر است.

رضا حقیان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان هم در این نشست مشترک اظهار کرد: هنر به مثابه یک امر متعالی ریشه در توحید دارد و هنرمند باید ارزش‌های توحیدی که امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از آن‌هاست را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: امید است که با امضای این تفاهم‌نامه گام بلندی در راستای تحقق چشم‌انداز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha