• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400070100080
  • خبرنگار : 50022

کل جمعیت البرز تا پایان مهر واکسینه می‌شوند

کل جمعیت البرز تا پایان مهر واکسینه می‌شوند

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: طبق برنامه‌ریزی، کل جمعیت هدف استان تا آخر مهر ماه به طور کامل واکسینه خواهند شد.

محمد فتحی گفت: از اسفند ماه سال ۹۸ که اولین موارد ابتلا به کرونا شناسایی و اعلام شد تاکنون مسئولین استان دست به دست هم داده تا با این ویروس به بهترین شکل مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: در البرز شاهد پنج موج از این بیماری بودیم که بیشترین تعداد بستری روزانه در پیک اول حدود ۵۰۴ بیمار، در پیک دوم ۷۰۰ نفر، در پیک سوم ۸۸۰ نفر، در پیک چهارم ۹۰۰ نفر و در پیک پنجم حدود دو هفته قبل بیشترین تعداد بستری شدگان در روز به ۱۴۳۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، خاطر نشان کرد: مدافعان سلامت در بخش  بهداشت و درمان با تلاش شبانه روزی در مقابله، پیشگیری و غربالگری بیماران پیک سنگین و سختی را پشت سر گذاشتند.

فتحی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۸۴۰  هزار تست پی سی آر  تنها در بخش بهداشت انجام شد و به ۷۰ هزار بستری خدمات درمانی ارایه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به لطف خدا و عزم و همت همه مسئولین خاطر نشان کرد: مدیریت بیماری کرونا با وجود تمامی محدودیت ها و مشکلات در مقایسه با سایر استان ها به خوبی انجام شد.

وی افزود: اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی یکی از نقاط قوت استان بود چرا که در البرز مناطق کم برخوردار وجود دارد و این طرح در آن مناطق بسیار موثر بود.

فتحی ادامه داد: همه این افتخارات با همکاری و همدلی  مسئولین استان بدست آمده و با وجود این که تصور می‌کردیم با بحران بسیار شدیدی رو به رو شویم اما با همت مسئولین تا به امروز با وجود تعداد تخت‌های کم استان حتی یکی از بیماران را  هم روی زمین بستری نشد و هیچ گاه کمبود اقلام دارویی در بیمارستان ها وجود نداشت.

فتحی عنوان کرد: یکی از موضاعات مهمی که ما با آن مواجه بودیم تامین نیروی انسانی در اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی و واکسیناسیون عمومی بود که با همکاری استاندار محترم و مسئولین محترم سپاه و بسیج توانستیم این امر را به بهترین شکل مدیریت کنیم و در واکسیناسیون در برخی از گروه های هدف رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی، کل جمعیت هدف استان تا آخر مهر ماه به طور کامل واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha