• پنجشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400070100109
  • خبرنگار : 50214

وزیر بهداشت در پیام ویدئویی به کنگره کشوری شهدا در یزد:

پیوستگی نسل جوان کشورمان با تاریخ انقلاب حفظ شود

پیوستگی نسل جوان کشورمان با تاریخ انقلاب حفظ شود

ایسنا/یزد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اهمیت پیوستگی نسل جوان کشورمان با تاریخ انقلاب تاکید کرد و گفت: هر چه جوانان کشورمان بیشتر به این تاریخ وصل شوند، آینده بهتری را برای انقلابمان می‌توانیم متصور باشیم.

دکتر «بهرام عین ‌اللهی» امروز پنجشنبه در پیام ویدئویی به هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا که با محوریت «گام دوم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در حال برگزاریست، به فداکاری جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حتی فداکاری آن دوران جامعه پزشکی نیز هنوز به خوبی به تصویر کشیده نشده و نیاز است کنگره‌های زیاد دیگری در این رابطه برگزار شود و رسانه‌ها بیشتر این فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها و خاطرات را به تصویر بکشند.

وی در ادامه تداخل برگزاری این محفل با نشست ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور را دلیل مهیا نشدن امکان حضور خود در این دوره از کنگره ذکر کرد و گفت: از برگزارکنندگان این دوره از کنگره اعم از نمایندگان مجلس، رئیس دانشگاه، اساتید و دانشمندان و دانشجویان استان یزد تشکر می‌کنم.

عین اللهی افزود: مهم این است که یاد شهدا را با برگزاری این کنگره‌ها زنده نگه داریم چرا که زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از حضورمان در کنار آنها در جبهه‌های جنگ نیست و امیدواریم این جلسات کمک کند تا اسوه‌های شهادت را بهتر به تصویر بکشیم.

وی بر اهمیت پیوستگی نسل جوان کشورمان با تاریخ انقلاب تاکید کرد و گفت: هر چه جوانان کشورمان بیشتر به این تاریخ وصل شوند، آینده بهتری را برای انقلابمان می‌توانیم متصور باشیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از اهتمام یزد به ابعاد مختلف فرهنگ ایثار و شهادت در هر سال، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند جوانان و دانشمندانی هستیم که در صحنه حضور داشته باشند و کرونا به همگان نشان داد که چطور جوانان و کادر پزشکی ما با حضور موثر خود، ایثارگرری کرده و الگوی جدیدی از دفاع از حرم را به نمایش گذاشتند.

وزیر بهداشت با بیان این که اکنون کشور ما در مسیر پیشرفت پا نهاده و دانشمندان این مروز و بوم نه تنها در منطقه بلکه در جهان سرآمد شداند، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که رهنمودی برای همگان است، نگرش صحیحی را برای آینده ما به تصویر کشانده و در این مسیر چشم امید ما به جوانان و اساتید محترم است تا آینده حوزه سلامت کشورمان را بسازیم.

عین اللهی در پایان نیز ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره، به مقام شامخ شهدای سلامت استان شهید پرور یزد و خانواده‌هایشان ادای کرد و گفت: امیدوارم رهروی خوبی برای راه شهیدان باشیم و بدانیم همانطور که سردار شهید سلیمانی گفت؛ «شهادت یک حادثه‌ی اتفاقی نیست بلکه کسی که شهید زندگی کند به شهادت می‌رسد.»

دکتر «محمدرضا میرجلیلی»  رئیس دانشگاه علم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در ابتدای مراسم اختتامیه این دوره از کنگره که در دومین روز برگزاری آن در پردیس بین الملل دانشگاه در حال برگزاریست، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: کرونا نشان داد که پس از گدشت چند دهه هنوز فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

وی با بیان این که هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا با محوریت «گام دوم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه پنلهای این کنگره که در موضوعات علمی و پژوهشی ، اخلاق و معنویت و سبک زندگی روز گذشته برگزار شد، مورد استقبال قرار گرفت.

میرجلیلی ابراز امیدواری کرد که در گام دوم انقلاب نیز جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت همانند گذشته تبیین و ترویج شود.

این مسئول همچنین اعلام کرد: هشتمین کنگره نیز به عنوان کنگره شهدای مدافع سلامت نامگذاری شده تا  در آن، یاد این شهدا و اکرام خانوادهایشان را شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha